Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel, magister edukacji elementarnej, mający dodatkowe studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki i edukacji integracyjnej oraz studia podyplomowe z edukacji osób ze spektrum autyzmu i zespołu Aspergera oraz studia podyplomowe z logopedii może być zatrudniony jako pedagog specjalny?
Zgodnie z § 30a dodanym rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 22 sierpnia 2022 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. z 2022 r., poz. 1769) do rozporządzenia MEN z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. z 2020 r., poz. 1289) wymieniona w pytaniu osoba, z uwagi na posiadane kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela wychowania przedszkolnego oraz klas I-III szkoły podstawowej, mając ukończone studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki i edukacji integracyjnej oraz studia podyplomowe z edukacji osób ze spektrum autyzmu i zespołu Aspergera może zajmować stanowisko pedagoga specjalnego tylko do dnia 31 sierpnia 2026 r.
W tym okresie przejściowym aby uzyskać pełne i bezterminowe kwalifikacje do zajmowania stanowiska pedagoga specjalnego osoba ta powinna ukończyć, zgodnie z § 19a cytowanych
1) jednolite studia magisterskie na kierunku pedagogika specjalna lub
2) jednolite studia magisterskie lub studia pierwszego lub drugiego stopnia, w zakresie pedagogiki specjalnej, lub
3) jednolite studia magisterskie lub studia pierwszego i drugiego stopnia, w zakresie pedagogiki.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dzień dobry jako nauczyciel ukończyłam w 2008 roku szkolenie (150 godzin) Integracja sensoryczna teoria, diagnoza i terapia oraz zdałam egzamin z wynikiem pozytywnym. szkolenie zorganizowane zostało przez Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości w ramach umowy nr WZP.322-IW/12/2007 zawartej między MEN a firma Young Digital Planet S.A. Proszę o informację jakie mam uprawnienia. Proszę o odpowiedź na e-mail szkolaspecjalna@infocentrum.com
- W związku ze zmianami dotyczącymi udzielania urlopów dyrektorom i wicedyrektorom szkół do 35 dni w ciągu roku szkolnego mam pytania:
- Czy dyrektor ma obowiązek sporządzenia planu urlopów wypoczynkowych dyrektora i wicedyrektora szkoły-w jakich terminach?
- Czy poza feriami i wakacjami dyrektor może korzystać z urlopu w dowolnym czasie?
- Jak technicznie zorganizować pracę szkoły w momencie gdy dyrektor w ciągu roku szkolnego korzysta z urlopu? Chodzi o podejmowanie decyzji.
- Czy urlop dyrektora powinien być udzielany analogicznie do zapisów w kodeksie pracy?
Proszę o podanie podstawy prawnej określającej zasady korzystania z urlopu.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy jest możliwość zwolnienia lub ograniczenia etatu nauczycielowi mianowanemu, dla którego brakuje godzin, ponieważ przestał być dyrektorem, a nowy dyrektor jest nauczycielem tego samego przedmiotu.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy istnieje jakiś przepis, który określa godziny funkcjonowania opieki świetlicowej podczas dni dyrektorskich. Dodam, że na co dzień szkoła funkcjonuje w godzinach 6:30-17:00, a zajęcia dydaktyczne są od 8:00-14:35. Czy szkoła ma obowiązek zapewnić opiekę aż do godziny 17?
- Jak zgodnie z prawem przyjąć wolontariusza do pomocy w przedszkolu?. Bardzo proszę o wzór jakiejś umowy, jakie są wymagania wobec wolontariusza?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe