Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel przedszkola jest obowiązany do dostępności w przedszkolu od 1 września 2022 r.?
Zgodnie z art. 42f ustawy z 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2021 r., poz. 1762 ze zm.) dodanym przez art. 1 pkt 34 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o zmianie ustawy Karta Nauczyciela oraz niektórych innych ustaw (Dz. U z 2022 r., poz. 1730) od 1 września 2022 r. w ramach zajęć i czynności, o których mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 („inne zajęcia i czynności wynikające z zadań statutowych szkoły, w tym zajęcia opiekuńcze i wychowawcze uwzględniające potrzeby i zainteresowania uczniów”), nauczyciel jest obowiązany do dostępności w szkole i przedszkolu w wymiarze 1 godziny tygodniowo, a w przypadku nauczyciela zatrudnionego w wymiarze niższym niż 1/2 obowiązkowego wymiaru zajęć – w wymiarze 1 godziny w ciągu 2 tygodni, w trakcie której, odpowiednio do potrzeb, prowadzi konsultacje dla uczniów, wychowanków lub ich rodziców.
Jest to godzina 60 minutowa.
Nauczyciel przedszkola jest obowiązany stosować w/w zasady dostępności.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy osoby, które ukończyły zasadniczą szkołę zawodową mogą być przyjmowane do klasy II 3-letniego liceum ogólnokształcącego dla dorosłych (system zaoczny)? Proszę o podanie rozporządzenia, w którym można znaleźć taki zapis.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację - uczeń klasy II szkoły ponadgimnazjalnej (stara podstawa programowa)nie otrzymuje promocji do klasy III, powtarza więc klasę II w której obowiązuje nowa podstawa programowa. Jak potraktować takiego ucznia - czy musi zaliczyć tylko przedmioty, których nie miał w gimnazjum (III etap eduk.) a pojawiły się w klasie I szkoły ponadgimnazjalnej (np. wok) czy też inaczej ustalić różnice programowe?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Przyjęłam ucznia z Ukrainy do klasy siódmej, uczeń nie zna języka polskiego. Proszę o informację jakie dodatkowe godziny powinnam zapewnić uczniowi oraz jakich formalności powinnam dopełnić? Jaka jest podstawa prawna?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie arkusze ocen stosuje się dla klasy VII?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o interpretację przepisu, regulującego możliwość przyznania godzin dyrektorskich w ramowym planie nauczania dla klas IV - VIII.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe