Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel religii w szkole specjalnej może awans zawodowy realizować jako wychowawca świetlicy lub nauczyciel w oddziałach rewalidacyjno - wychowawczych? Nauczyciel ten ma dodatkowo ukończony kurs kwalifikacyjny z oligofrenopedagogiki.
Nauczyciel odbywa staż zawodowy w placówce, w której jest zatrudniony - w wymiarze co najmniej ½ etatu – oraz zgodnie z posiadanymi kwalifikacjami zawodowymi do prowadzonych w okresie stażu zajęć. Zajęcia te mogą być różne, ważne by były zgodne z posiadanymi przez niego kwalifikacjami. Zatem, jeśli wspomniany nauczyciel realizuje w szkole lekcje religii oraz inne zajęcia w oddziałach rewalidacyjno-wychowawczych (jest oligofrenopedagogiem) lub ma zajęcia z uczniami w świetlicy szkolnej - to w swoim Planie Rozwoju Zawodowego powinien odnieść się do wszystkich wykonywanych przez siebie funkcji i zadań z tym związanych. Powinien także uwzględnić specyfikę i potrzeby placówki, w której pracuje oraz zadania wymagane stosownym rozporządzeniem MEN na dany stopień awansu zawodowego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy istnieje możliwość rozpoczęcia awansu zawodowego na nauczyciela mianowanego z niem 1 września 2018 r. jeżeli awans na nauczyciela kontraktowego otrzymano w czerwcu 2017 r.?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Od września w szkole będzie zatrudniony nauczyciel na stanowisku nauczyciel muzyki. Przyznano mu 7 godzin muzyki oraz 2 godziny kółka muzycznego. Czy taki nauczyciel może rozpocząć staż?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc w wyliczeniu prawidłowego terminu zakończenia stażu na nauczyciela mianowanego. Nauczycielka rozpoczęła staż 11.09.2017 r., powinien się zakończyć 10.06.20120 r. Od 28.08.2019 do 29.10.2019 przebywała na zwolnieniu lekarskim, od 30.10.2019 do 17.03.2020 na urlopie macierzyńskim, od 18.03.2020 do 27.10.2020 na urlopie rodzicielskim. Wykorzystała 56 dni urlopu uzupełniającego za 2020 rok w okresie 28.10.2020-22.12.2020 r. Wróciła do pracy 23.12.2020 r. O ile należy przedłużyć jej staż? Czy nieobecność liczymy tylko do dnia, kiedy planowo miał się staż zakończyć, czyli do 10.06.2020? Czy 56 dni urlopu za rok 2020 liczymy jako realizację stażu? Od kiedy należy liczyć przedłużenie stażu – od 23.12.2020 czy od dnia rozpoczęcia urlopu uzupełniającego (28.10.2020)?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel rozpoczął staż na stopień nauczyciela dyplomowanego w gimnazjum (zatrudnienie w wymiarze 10/18 etatu), będąc równocześnie zatrudniony w szkole podstawowej w wymiarze 8/18 etatu. Po roku wymiar czasu pracy w gimnazjum zmienił się na 7/18, a w szkole podstawowej wzrósł do 14/18. Czy nauczyciel może kontynuować staż w gimnazjum, czy zmienić plan rozwoju zawodowego (inna specyfika szkół) i realizować go w następnym roku w szkole podstawowej?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie dotyczące opiekuna stażu. W placówce prowadzonej przez spółkę w zakresie edukacji wczesnoszkolnej zatrudnienie są sami nauczyciele kontraktowi. Jedna z nauczycielek rozpoczęła staż- mianowanie. Kto może zostać Jej opiekunek stażu? Dyrektor? -który nie prowadzi zajęć? Jeśli tak to jak rozwiązana powinna być kwestia obserwacji zajęć?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe