Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel wychowania przedszkolnego, który ukończył oligofrenopedagogikę może prowadzić zajęcia z dzieckiem posiadającym opinię o wczesnym wspomaganiu rozwoju?
Zgodnie z § 15 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, Dz. U. z 2017 r., poz. 1575 ze zm., kwalifikacje do prowadzenia zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka ma osoba, która: 1) ukończyła jednolite studia magisterskie na kierunku psychologia, studia wyższe na kierunku pedagogika lub pedagogika specjalna, w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, oraz ma przygotowanie pedagogiczne lub 2) ukończyła studia wyższe w zakresie fizjoterapii, rehabilitacji ruchowej lub terapii pedagogicznej oraz ma przygotowanie pedagogiczne, lub 3) ukończyła jednolite studia magisterskie na kierunku psychologia, studia wyższe na kierunku pedagogika lub pedagogika specjalna, a ponadto ukończyła studia podyplomowe w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, terapii pedagogicznej, terapii rodzin lub innego rodzaju terapii właściwej dla pobudzania psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka oraz ma przygotowanie pedagogiczne, lub 4) ma kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela logopedy określone w § 20 ww. rozporządzenia. Oligofrenopedagog bez specjalizacji na studiach z WWRD lub bez ukończonych studiów podyplomowych w tym zakresie nie ma wystarczających kwalifikacji do prowadzenia zajęć z WWRD.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy u ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność ruchową wynikającą z występujących schorzeń oraz niedowidzenie i zez zbieżny oka prawego możemy mówić o niepełnosprawności sprzężonej? Jeśli tak, to czy rodzice mogą wnioskować o zwolnienie ze sprawdzianu w klasie VI?
- W jakich przypadkach dyrektor ma obowiązek informowania organ prowadzący i organ nadzoru pedagogicznego o sposobie realizacji zajęć i innych zadań jednostki w związku z ograniczeniem funkcjonowania placówki? (rozp. z dnia 26 marca 2021 r. (Dz.U.2021 poz.561)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel placówki feryjnej przebywający na urlopie zdrowotnym do końca czerwca 2011r. zobowiązany jest do pracy podczas wakacji, czy przysługuje mu urlop wypoczynkowy przypadający podczas wakacji.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry, jestem dyrektorem szkoły Gimnazjum w Warnicach i wynikł duży problem z którym nie umiem sobie poradzić. W pierwszej połowie maja czekałam na decyzje wójta w sprawie arkusza organizacyjnego, ponieważ wiązało się to z przydziałem dodatkowych godzin w tym w-f. W tym samym czasie uprzedziłam nauczycielkę ( mianowana niepełnie zatrudniona 17/18 etatu) o możliwości dalszego zmniejszenia godzin, ponieważ zmniejsza nam się liczba oddziałów. Nauczycielka przyjęła to normalnie zdając sobie sprawę z tej sytuacji. W zwiąku z dużymi uroczystościami szkoły pismo i dalsza rozmowa przełożona została na 24 maja i w tym czasie nauczycielka poszła na zwolnienie. Pismo o zmniejszeniu godzin otrzymała pocztą. Odpowiedź zwrotną od w/w nauczycielki otrzymałam 7.czerwca, w którym nie zgadza się z tą decyzją, napomknęła, że chce skorzystać z przeniesienia w stan nieczynny, ale nie jest jeszcze pewna. Ja nauczycielki nie miałam zamiaru zwolnić, ale nie mam więcej godzin. nauczycielka żąda ode mnie pisma o wypowiedzeniu a 31 maj już minął. Nie mogłam dać wcześniej wypowiedzenia bo nie znałam późniejszej decyzji nauczycielki. I co dalej, jak można wybrnąć z tej patowej sytuacji.
- Czy wychowawcy zatrudnieni w Niepublicznym Ośrodku Rehabilitacyjno-Edukacyjnym również mogą otrzymać nagrody specjalne z okazji 250 rocznicy powstania Komisji Edukacji Narodowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe