Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciela zatrudnionego w wygaszanym gimnazjum na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony poniżej 1/2 etatu, przy braku godzin w roku 2018/2019 ze względów organizacyjnych przenosi się w stan nieczynny albo rozwiązuje umowę i wypłaca sześciomiesięczną odprawę?
Na podstawie art. 225 ust. 1 ustawy z dnia 14.12.2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe, nauczyciela gimnazjum prowadzonego przez jednostkę samorządu terytorialnego, zatrudnionego na podstawie mianowania lub umowy o pracę na czas nieokreślony, którego dalsze zatrudnienie w gimnazjum w roku szkolnym 2017/2018 lub 2018/2019 nie jest możliwe ze względu na zmiany organizacyjne powodujące wygaszenie kształcenia w gimnazjum, przenosi się w stan nieczynny odpowiednio z dniem 1 września 2017 r. lub 1 września 2018 r. albo rozwiązuje się z nim stosunek pracy, jeżeli nauczyciel nie wyrazi zgody na przeniesienie w stan nieczynny.
Powyższy przepis dotyczy nauczycieli zatrudnionych zarówno w pełnym, jak i niepełnym wymiarze, w tym poniżej 1/2 etatu.
W opisanym przypadku, w pierwszej kolejności dyrektor przenosi nauczyciela w stan nieczynny (informacja na piśmie do 15 maja 2018), a w razie odmowy nauczyciela (w terminie 7 dni od dnia uzyskania informacji), rozwiązuje z nim stosunek pracy.
Zgodnie z art. 225 ust. 11 ustawy, nauczycielowi zatrudnionemu na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony, z którym rozwiązano stosunek pracy z przyczyn określonych w ust. 1, przysługują świadczenia określone w przepisach o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników, tj. odprawa z tytułu zwolnienia na podstawie art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 13.03.2003 r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników, w wysokości:
Sześciomiesięczna odprawa przysługuje nauczycielowi zatrudnionemu przez mianowanie.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W dniu dzisiejszym nauczyciel zwrócił się do dyrektora z zapytaniem jakie dokumenty powinien dostarczyć do szkoły w celu naliczenia tzw. pasionki. Jakie warunki powinien spełnić pracownik, aby wliczyć mu okres pracy w indywidualnym gospodarstwie rolnym (jako domownik) do stażu pracy? Jakie dokumenty musi dostarczyć i na co zwrócić uwagę, aby je poprawnie zweryfikować?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel pracujący w szkole publicznej musi mieć zgodę dyrektora macierzystej placówki, jeśli ma możliwość podjęcia dodatkowej pracy w ilości 8h w placówce niepublicznej? Proszę o podstawę prawną.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie podstawy prawnej i wzoru informacji o graniczeniu wymiaru zatrudnienia dla nauczyciela dyplomowanego zatrudnionego na podstawie mianowania. Od przyszłego roku: 16/18 etatu.Proszę również o podanie całej procedury dla tego przypadku.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Świadectwo pracy 2019 r. Pracownik zatrudniony za czas określony od 01.09.2018 r. do 25.01.2019 r. Czy wraz ze świadectwem pracy należy wydać pracownikowi informację o okresie przechowywania jego akt osobowych i możliwości ich odbioru? Nadmieniam, iż na chwilę obecną pracodawca nie podjął decyzji o przesłaniu do ZUS raportów informacyjnych, tj. o skróceniu okresu przechowywania dokumentacji z 50 do 10 lat.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Wicedyrektor złożył rezygnację ze stanowiska z dniem 15 listopada - ja jako dyrektor zgadzam się, wiem, że muszę zasięgnąć opinii organu prowadzącego, rady pedagogicznej i rady szkoły (jeśli funkcjonuje rada rodziców to też?). Co z 3-miesięcznym wypowiedzeniem? Chciałbym odsunąć od sprawowania stanowiska od razu, proszę o jakieś wzory druków i szczegółową interpretację.
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe