Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczycielem wspomagającym dla dziecka posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego (sprzężenie)w przedszkolu może być logopeda (osoba ukończyła studia I stopnia)?
Zgodnie z § 7 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1309) w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych z oddziałami integracyjnymi oraz w przedszkolach i szkołach integracyjnych, zatrudnia się dodatkowo nauczycieli posiadających kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia integracyjnego, z uwzględnieniem realizacji zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego. Ponadto stosownie do z § 7 ust. 2 w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych, w których kształceniem specjalnym są objęci uczniowie posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na autyzm, w tym zespół Aspergera, lub niepełnosprawności sprzężone, zatrudnia się dodatkowo:
- 1) nauczycieli posiadających kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia uczniów niepełnosprawnych lub
- 2) specjalistów lub
- 3) pomoc nauczyciela – z uwzględnieniem realizacji zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego.
W przypadku tzw. nauczyciela wspomagającego przepisy wymagają, aby nauczyciel posiadał kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej. Nauczyciel posiadający kwalifikacje z logopedii może być nauczycielem współorganizującym kształcenie ponieważ posiada kwalifikacje z pedagogiki specjalnej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jaki jest obecnie obowiązujący symbol arkusza ocen dla ucznia klasy I szkoły podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Z dniem 1 września 2020 r. przyjęłam do szkoły uczennicę. Otrzymałam odpis jej arkusza z poprzedniej placówki. Jednak 30 grudnia 2020 r. dziewczynka wyjechała za granicę (Wielka Brytania) i będzie uczęszczała do angielskiej szkoły. Proszę o informację, jakie dokumenty powinnam przygotować?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy jest obowiązek wpisywania procedury odbierania dziecka ze szkoły podstawej do statutu? Czy można uchwalić to odrębnym dokumentem przez Radę Pedgagiczną?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W naszej szkole w dniach: rozpoczęcia roku szkolnego i zakończenia zajęć w danym roku szk.,14 X (Dzień Edukaji Narodowej),1 VI(Dzień Dziecka)nie odbywają się zajęcia dydaktyczne, realizujemy tylko i wyłącznie zajecia wychowawczo-opiekuńcze.Czy należy je zaliczyć do dni wymienionych w par.5 ust. 1 Rozporzadzenia MEN z dnia 5 X 2010r zmieniajacego rozporządzenie w sprawie organizacji roku szkolnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o interpretację przepisów określających ilość godzin ponadwymiarowych dyrektora szkoły. Obecnie mam zniżkę godzin z 18 pensum do 6 godz. zajęć dydaktycznych. W arkuszu organizacyjnym na rok 2014/2015 zaplanowałam sobie 5 godzin ponadwymiarowych. Z posiadanych przeze mnie interpretacji prawnych wynika, że mogę mieć max 9 godzin ponadwymiarowych jak każdy nauczyciel. Organ prowadzący natomiast twierdzi, że max ilość godzin ponadwymiarowych dla mnie to 3 godziny. Nadmieniam, że ilość przyznanych mi godzin ponadwymiarowych w żaden sposób nie powoduje zmniejszenia wymiaru zatrudnienia innym nauczycielom.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe