Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy niepubliczny ośrodek rehabilitacyjno-edukacyjno-wychowawczy może realizować nauczanie indywidualne dla wychowanka niepełnosprawnego w stopniu umiarkowanym ze sprzężeniem – autyzm? Wychowanek ten realizuje obowiązek szkolny na podstawie zgody dyrektora szkoły macierzystej na realizację obowiązku szkolnego poza szkołą w OREW w grupie I etapu edukacyjnego na poziomie II klasy szkoły podstawowej. Z uwagi na stan zdrowia otrzymał orzeczenie do kształcenia specjalnego w trakcie trwania roku szkolnego, w tym przypadku w miesiącu maj 2022 do końca roku szkolnego 2021/2022.
Stosownie do art. 174 ust. 5 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1082) do niepublicznych placówek, o których mowa w art. 2 pkt 7 tj. do:
- młodzieżowych ośrodków wychowawczych,
- młodzieżowych ośrodków socjoterapii,
- specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych,
- specjalnych ośrodków wychowawczych dla dzieci i młodzieży wymagających stosowania
- specjalnej organizacji nauki, metod pracy i wychowania,
- ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych umożliwiających dzieciom i młodzieży, o których mowa w art. 36 ust. 17, a także dzieciom i młodzieży z niepełnosprawnościami sprzężonymi, z których jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność intelektualna, realizację odpowiednio obowiązku szkolnego i obowiązku nauki
stosuje się odpowiednio przepisy art. 127 ust. 1 i 4 oraz przepisy wydane na podstawie art. 127 ust. 19 pkt 2 oraz ust. 20. Jednym z rozporządzeń wydanym na podstawie art. 127 ust. 19 pkt 2 Prawa oświatowego jest rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz. U. z 2017 r., poz. 1606).
Natomiast zgodnie z art. 174 ust. 1 Prawo oświatowego do niepublicznych ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych stosuje się przepisy rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie publicznych placówek oświatowo-wychowawczych, młodzieżowych ośrodków wychowawczych, młodzieżowych ośrodków socjoterapii, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodków wychowawczych, ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych oraz placówek zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania (Dz. U. z 2017 r., poz. 1606 ze zm.).
Mając na względzie, że ośrodek rewalidacyjno-edukacyjno-wychowawczy (OREW) też jest ośrodkiem rewalidacyjno-wychowawczym (ORW), to na gruncie powyższych przepisów jest możliwe organizowanie nauczania indywidualnego dla ucznia z niepełnosprawnościami sprzężonymi, z których jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność intelektualna, posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego w OREW.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W nowo powstającym przedszkolu planuję utworzyć grupę dzieci 2- letnich. Czy mogę to zrobić w ramach przedszkola? Czy konieczne jest utworzenie oddzielnego żłobka? Jak należy to zrobić od strony formalnej? Sale zajęć będą oddzielne, ale czy wszystkie dzieci mogą korzystać z tych samych pomieszczeń, np. jadalnia, korytarz, plac zabaw?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy szkoła prowadząca dziennik elektroniczny może zgodnie z rozp. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji prowadzić w nim zajęcia specjalistyczne, tworząc odpowiednie grupy zajęciowe w dzienniku?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie wykroczenia nauczyciela podlegają karze dyscyplinarnej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy jest jakaś przeszkoda prawna, by w e-dzienniku wpisywać uczniom procentowy wynik z próbnej matury lub egzaminu gimnazjalnego?
Byłaby to tylko informacja dla rodziców bez wpływu na ocenę końcową.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W zespole Szkół z dniem 1.09.2013 roku chcemy utworzyć Publiczne Gimnazjum Sportowe. Czy żeby otrzymać powiększoną subwencje, musimy dokonać naboru do dwóch pierwszych klas, czy też wystarczy jedna pierwsza klasa?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe