Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nowy Statut Szkoły Podstawowej powinien zawierać cały system oceniania m.in. sposób i zakres oceniania, kryteria ocen, kryteria ocen z zachowania, klasyfikacja śródroczna i roczna, zasady przeprowadzania egzaminów klasyfikacyjnych, poprawkowych? (do tej pory tak było w naszej szkole). Czy obecnie pisząc statut powinniśmy umieścić w nim tylko zarys, a dodatkowo stworzyć Szkolny Regulamin Oceniania? Czy szkoła ma w tym zakresie dowolność?
Ponieważ art. 98 ust. 1 pkt 8 PO wymaga zamieszczenia w statucie szczegółowych warunków i sposobu oceniania wewnątrzszkolnego uczniów, o którym mowa w art. 44b UoSO (obejmuje ono m.in. organizację egzaminów klasyfikacyjnych), szczegółowy WSO należy zamieścić albo bezpośrednio w treści statutu, albo sformułować jako załącznik do statutu, który w treści wskazuje na istnienie takiego załącznika lub zawiera część ogólną postanowień WSO.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W artykule 322 p.6 (Statuty szkół podstawowych, liceów ogólnokształcących, techników i branżowych szkół I stopnia, w których są
prowadzone klasy dotychczasowego gimnazjum, zawierają postanowienia dotyczące tych klas.). Czy w związku z tym mogą funkcjonować oddzielnie czy musza razem RR i SU?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Co będzie ze świadczeniami pomocy materialnej o charakterze motywacyjnym dla uczniów w nowym systemie? Czy w tym roku szkolnym, jaki przepis prawny?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie dotyczące tekstu uchwały wprowadzającej nowy statut. Próbowałem znaleźć jakiś przykładowy tekst takiej uchwały niestety bez powodzenia. Czy dysponują Państwo jakimś wzorem? Z góry dziękuję za pomoc.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinny być uregulowane kwestie związane z organizacją pracy szkoły w czasie trwania rekolekcji wielkopostnych?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń technikum może odbyć praktyki zawodowe za granicą. Czy szkoła może nie wyrazić zgodny argumentując iż nie może za granicą dokonać sprawdzenia przebiegu praktyk.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe