Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy obowiązuje Rozporządzenie MEN z dnia 05.04.2016 o wypoczynku dzieci i młodzieży, podczas wyjazdu uczniów w czasie roku szkolnego na 3 dniowy biwak lub wyjazd na 3 dniową wycieczkę szkolną?
Ilekroć w ustawie jest mowa o wypoczynku, należy przez to rozumieć wypoczynek organizowany dla dzieci i młodzieży w celach rekreacyjnych lub regeneracji sił fizycznych i psychicznych, połączony ze szkoleniem lub pogłębianiem wiedzy, rozwijaniem zainteresowań, uzdolnień lub kompetencji społecznych dzieci i młodzieży, trwający nieprzerwanie co najmniej 2 dni, w czasie ferii letnich i zimowych oraz wiosennej i zimowej przerwy świątecznej, w kraju lub za granicą, w szczególności w formie kolonii, półkolonii, zimowiska, obozu i biwaku.
Podstawa prawna: Ustawa o systemie oświaty z dnia 7.09.1991 r. (ze zm.), w szczególności art. 92a.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy od września 2017r. ,w jednym oddziale edukacyjno-terapeutycznym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym ze sprzężeniami mogą uczyć się dzieci z klasy 5 szkoły podstawowej specjalnej i kl.3 gimnazjum specjalnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W szkole podstawowej są obecnie dwie klasy piąte (kl. Va i Vb). Nauczycielka poprosiła aby utworzyć dwa mieszane oddziały dla uczniów, którzy radzą sobie bardzo dobrze i dla tych, którzy mają trudności w opanowaniu podstawy j. angielskiego (uczniowie są zdiagnozowani). Czy mogę tak połączyć uczniów, proszę o podstawę prawną?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy art 44q Ustawy o systemie oświaty, który mówi, że uczeń kończy szkołę branżowa I stopnia w momencie przystąpienia do egzaminu zawodowego lub czeladniczego odnosi się do uczniów, którzy w roku szkolnym 2019/2020 kończą szkołę czy do uczniów, którzy przyszli dopiero do szkoły w roku szkolnym 2019/2020 i ukończą szkołę w roku szkolnym 2021/2022?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Chciałam zadać pytanie w sprawie wypełniania arkusza ocen ucznia w klasie programowo najwyższej (np. kl. VI lub III gimnazjum). Czy w arkuszu powinny być uzupełnione wyniki klasyfikacji rocznej (czyli wyniki jakie osiągnął uczeń w klasie VI lub III G), a następnie wyniki klasyfikacji końcowej, a zatem wyniki z wszystkich obowiązkowych zajęć edukacyjnych, które uczeń realizował na danym etapie nauczania, czy tylko wyniki klasyfikacji końcowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Klasa skończyła informatykę w drugiej klasie gimnazjum i uczeń otrzymał na koniec II klasy ocenę bardzo dobrą. Uczeń w klasie III został laureatem konkursu informatycznego. Czy istnieje jakakolwiek możliwość na to, aby na świadectwie ukończenia szkoły uczeń otrzymał ocenę celującą.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe