Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy od 1 września 2018 r. nauczyciel, który prowadzi zajęcia rewalidacyjne nadal będzie mieć pensum 18?
NIE. Albowiem znowelizowana Karta Nauczyciela sztywno określa, że od 1 września 2018r. wymiar godzin obowiązkowych:
- pedagogów, psychologów, logopedów, terapeutów pedagogicznych, doradców zawodowych, z wyjątkiem nauczycieli zatrudnionych w poradniach psychologiczno – pedagogicznych nie może przekroczyć 22 godzin tygodniowo;
- nauczycieli i specjalistów posiadających kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej zatrudnianych dodatkowo w celu współorganizowania kształcenia integracyjnego oraz współorganizowania kształcenia uczniów niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie oraz zagrożonych niedostosowaniem społecznym ma wynieść 20 godzin tygodniowo.
Dodatkowo, Minister Edukacji Narodowej ma określić w drodze rozporządzenia wykaz zajęć prowadzonych bezpośrednio z uczniami przez nauczycieli specjalistów, uwzględniając zróżnicowaną specyfikę szkół i placówek. Taki projekt został już przygotowany 10 sierpnia 2017r., a jego wejście w życie planowane jest na 1 września 2018r.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie sprawozdania dyrektor szkoły powinien przekazywać organowi prowadzącemu i w jakich terminach?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Wizytator polecił podzielić dzieci w świetlicy (50 uczniów) na dwie grupy po 25 uczniów oraz założyć oddzielnie dzienniki dla tych grup. Próbowałam wytłumaczyć, że na zajęcia chodzą różne grupy uczniów, największa liczy 12 dzieci.Świetlica jest dostosowana do potrzeb uczniów i rodziców. Uczniowie uczęszczają np. na specjalistyczne zajęcia i oczekują na zajęcia. Otrzymałam zalecenie aby dostosować dokumentację do przepisów prawa. Jak się mam zachować w danej sytuacji. Mam dziennik w którym zapisanych jest 40dz. bo tyle jest miejsca a w drugim wpisane pozostałe dzieci. Mam plan pracy z podziałem na klasy O-III i IV-VII.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W projektach reformy oświaty pojawiały się informacje, że jeżeli dwie szkoły/dwa budynki: np. szkołę podstawową i gimnazjum dzieli odległość nie większa niż 30 metrów to należy to traktować jako jeden budynek pozostający w bliskiej odległości. Czy te propozycje znalazły odzwierciedlenie w obowiązujących przepisach prawa oświatowego? Jeśli tak proszę o podanie podstawy prawnej. Jaka jest interpretacja MEN w tej sprawie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na jakim druku powinien być założony i prowadzony arkusz ocen ucznia, który przyszedł z innej szkoły do klasy czwartej w roku szkolnym 2019/2020?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Poradnia wydała orzeczenie do kształcenia specjalnego dla ucznia z niepełnosprawnością ruchową. W dokumencie wskazano sposoby dostosowania form i metod pracy do możliwości ucznia głównie ze względu na niepełnosprawność ruchową (mózgowe porażenie). W trakcie roku okazało się, iż u ucznia pojawiają się trudności w nauce matematyki. W orzeczeniu jednak jest tylko krótka wzmianka o trudnościach w tym zakresie. Czy szkoła może sama, po dokonaniu WOPFU, dostosować uczniowi wymagania, czy trzeba uchylać orzeczenie wpisując nowe zalecenia dot. stricte wymagań pod kątem nauki matematyki?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe