Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy od września 2017 r. kl. IV (według nowej podstawy programowej) powinna realizować wychowanie do życia w rodzinie?
Dyrektor szkoły ustala dla poszczególnych klas i oddziałów tygodniowy rozkład zajęć wychowania do życia w rodzinie (WDŻ) według rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 sierpnia 1999 r. w sprawie sposobu nauczania szkolnego oraz zakresu treści dotyczących wiedzy o życiu seksualnym człowieka, o zasadach świadomego i odpowiedzialnego rodzicielstwa, o wartości rodziny, życia w fazie prenatalnej oraz metodach i środkach świadomej prokreacji zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego.Oznacza to, że w planach nauczania dla poszczególnych klas oraz w arkuszu organizacyjnym zaplanował zajęcia wdż od kl. IV, zajęcia muszą się odbyć.Na realizację zajęć w szkołach publicznych przeznacza się w szkolnym planie nauczania, w każdym roku szkolnym, dla uczniów poszczególnych klas, po 14 godzin, w tym po 5 godzin z podziałem na grupy dziewcząt i chłopców.Zajęcia są organizowane w oddziałach albo liczących nie więcej niż 28 uczniów grupach międzyoddziałowych.Zajęcia „wychowanie do życia w rodzinie” są realizowane w szkole podstawowej w klasach IV–VIII, w branżowej szkole I stopnia, w klasach I–III liceum ogólnokształcącego i w klasach I–III technikum.
Podstawa prawna: ROZPORZĄDZENIE Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 sierpnia 1999 r. w sprawie sposobu nauczania szkolnego oraz zakresu treści dotyczących wiedzy o życiu seksualnym człowieka, o zasadach świadomego i odpowiedzialnego rodzicielstwa, o wartości rodziny, życia w fazie prenatalnej oraz metodach i środkach świadomej prokreacji zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego (ze zm.), w szczególności § 3.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jaki dziennik powinien prowadzić nauczyciel realizujący dodatkowe zajęcia lekcyjne z języka polskiego dla dziecka powracającego zza granicy? Czy jest to forma udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej? Czy w dzienniku powinien być program indywidualnej pracy z dzieckiem, czy może plan pracy z dzieckiem?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy obserwację wstępną, adaptacyjną prowadzimy każdego roku pomimo, że dziecko uczęszcza do naszej placówki 2 rok?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Mam ucznia w klasie najwyższej programowo, który nie uzyskał pozytywnej opinii rady pedagogicznej w sprawie egzaminu klasyfikacyjnego z przedmiotu zawodowego. Przedmiot ten skończył się po I semestrze. Mam pytanie, co teraz, czy uczeń już nie ukończy szkoły? Czy ma nadal uczęszczać na zajęcia? Czy ma jeszcze szanse ukończenia szkoły teraz w kwietniu lub w sierpniu w sesji poprawkowej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel może realizować godziny karciane( art.42 KN) pracując tylko z jednym uczniem?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy rodzic dziecka z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na niepełnosprawność ruchową o typie afazji sensoryczno-motorycznej może nie wyrazić zgody na terapię psychologiczną w przedszkolu integracyjnym mimo, że jest wskazana w zaleceniach poradni psychologiczno-pedagogicznej? Dziecko posiada IPET w którym uwzględniony jest ten rodzaj terapii, jednak po dwóch latach rodzic nie podpisał zgody na terapię. Jak mam wywiązać się z tego zalecenia? Czy rodzic powinien wskazać gdzie realizuje terapię psychologiczną? Proszę o wiążącą odpowiedź.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe