Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy określone zostało minimalne wynagrodzenie dla dyrektora niepublicznego przedszkola, które nie jest pokrywane z dotacji?
Najniższe dopuszczalne wynagrodzenie dyrektora niepublicznego przedszkola jest określane przez ustawodawcę jedynie, gdy osoba ta jest zatrudniana na umowę o pracę albo ewentualnie na umowę – zlecenie oraz nie ma ono związku z dotacją samorządową. Wówczas obowiązuje minimalne wynagrodzenie za pracę i minimalna stawka godzinowa na umowę cywilnoprawną, które w 2020 r. wynoszą odpowiednio 2600 zł brutto miesięcznie oraz 17 zł brutto za godzinę. Natomiast limit ten w ogóle nie jest określony, gdy wynagrodzenie pobiera osoba fizyczna prowadząca przedszkole niepubliczne, gdy pełni w nim funkcję dyrektora, ponieważ nie podlega zatrudnieniu na umowę o pracę ani cywilnoprawną.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W 2014 r. jeden z nauczycieli przeszedł na emeryturę (otrzymał wtedy wszystkie należne odprawy). Ze względu na to, że było sporo godzin na wakacie został ponownie zatrudniony na 1/2 etatu na okres 5 lat. W tym roku doszło do zmian z sześciolatkami oraz zmniejszeniem o jeden oddział w klasie VI, w ten sposób znacznie ubyło godzin tak, iż zabrakło ich dla nauczycieli zatrudnionych na stałe. W związku z tym podjąłem decyzję o zwolnieniu nauczyciela emeryta. Czy w tym przypadku ma ów nauczyciel prawo do odprawy w zakresie art. 20 ust. 1 pkt 2, czy na innej podstawie?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel, który strajkuje i w tym samym dniu otrzymał zwolnienie L4. Czy ma prawo do wypłaty wynagrodzenia chorobowego za ten dzień?
- Nauczycielka zatrudniona na cały etat posiada studia I stopnia na kierunku pedagogika, specjalność: edukacja wczesnoszkolna z j. angielskim (450 godz. i 180 godz. praktyki). Nauczycielce przydzielono godziny nauczania j. angielskiego w grupach dzieci 5-6 letnich. Czy nauczyciel ten posiada kwalifikacje do nauczania j. angielskiego?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel przebywał na zwolnieniu lekarskim od dnia 23.09.2015r do 06.03.2016r. Ubiega się o zasiłek rehabilitacyjny. Jak potraktować jego nieobecność w pracy do momentu otrzymania przez pracodawcę decyzji z ZUS?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy szkołą Stowarzyszeniową gdzie obowiązuje Kodeks Pracy. Pytanie dotyczy zatrudnienia nauczyciela.Nauczyciel został zatrudniony od 01.01.2016 do 30.06.2016 na część etatu A od 16.08.2018 r. na pełen etat i umowa trwała do 30.06.2018 r.. czy zawierając z nim umowę od 01.09.2018 r. należy zawrzeć na czas nieokreślony czy należy podpisać na czas określony?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe