Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy organ prowadzący szkoły ponadgimnazjalne z uwagi na niż demograficzny na mocy uchwały zarządu powiatu może zmniejszać liczbę oddziałów w poszczególnych szkołach? Jeśli tak to na jakiej podstawie prawnej? Czy zabierając w nierównej liczbie i zostawiając jednej na obecnej liczbie jest zgodne z prawem. Dziękuje za informacje.
Przepisy dotyczące likwidacji szkoły stosuje się odpowiednio w przypadku przekształcenia szkoły publicznej. Przekształcenie szkoły oznacza każdą zmianę organizacyjną, która polega także na jej częściowej likwidacji. Szkoła publiczna może być zlikwidowana z końcem roku szkolnego przez organ prowadzący, po zapewnieniu przez ten organ uczniom możliwości kontynuowania nauki w innej szkole publicznej tego samego typu. Szkoła publiczna prowadzona przez jednostkę samorządu terytorialnego może zostać zlikwidowana po zasięgnięciu opinii organu sprawującego nadzór pedagogiczny, a szkoła publiczna prowadzona przez inną osobę prawną lub fizyczną - za zgodą organu, który udzielił zezwolenia na jej założenie. Organ prowadzący (rady gminy, rady powiatu, sejmiku województwa) szkołę publiczną podejmuje uchwałę o zamiarze likwidacji szkoły. Organ ten co najmniej na 6 miesięcy przed końcem roku szkolnego (termin ten upływa z końcem lutego) o zamiarze likwidacji szkoły zawiadamia: 1) rodziców (opiekunów prawnych) uczniów, 2) organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego, 3) kuratora oświaty. Oznacza to, że organ, o którym mowa w pytaniu ma takie kompetencje nadane ustawą.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 59.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy jest jakiś przepis, który mówi ile metrów powinno przypadać na 1 dziecko w przedszkolu. Znalezione przeze mnie przepisy dotyczą tylko placówek prywatnych, a co z publicznymi?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w klasie I szkoły podstawowej w czasie zajęć komputerowych przewidziany jest podział uczniów na grupy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Według jakich przepisów ma być przeprowadzona rekrutacja do szkół i przedszkoli na rok szkolny 2017/18?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w niepublicznym przedszkolu dzieci muszą w ciągu roku szkolnego mieć zrobione przez rodziców 2 tygodnie wolnego? Jaka jest na to podstawa prawna?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pracuje u mnie w przedszkolu niepublicznym nauczyciel będący jednocześnie dyrektorem ds. pedagogicznych, który ukończył studium pedagogiczne o specjalności edukacja wczesnoszkolna. W związku z chęcią poszerzania swoich kwalifikacji - w tym roku osoba ta ukończyła studia wyższe (licencjat) z pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Studia magisterskie natomiast chciałaby zrobić już z innej specjalności, np. logopedia, oligofrenopedagogika lub terapia pedagogiczna, co bardzo by się przydało w naszym przedszkolu. Uczelnia, na której studiowała ta Pani upiera się, że w związku ze zmianą przepisów nie ma możliwości robić magisterki z innej specjalności, konieczna jest kontynuacja pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej, a dopiero potem, na studiach podyplomowych można zrobić wspomniane kierunki. Wydaje mi się nonsensem studiowanie kolejnych lat kierunku, z którego już nauczyciel ma kwalifikacje uzyskane podczas studium, i których już przecież nie utraci.
Moje pytanie zatem brzmi: czy nauczycielka może kontynuować studia na magisterce z innego kierunku niż licencjat (np. logopedia lub oligofrenopedagogika) i czy tak zdobyte kwalifikacje będą zgodne z prawem oświatowym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe