Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy osoba, która ma ukończone studia pierwszego stopnia z oligofrenopedagogiki, magistra z wczesnoszkolnej i przedszkolnej może prowadzić zajęcia z wczesnego wspomagania rozwoju dziecka? Czy musi mieć dodatkowo skończone studia z wczesnego wspomagania?
Na podstawie § 15 ust. 4 pkt 1 i 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 2017 r., poz. 1575 ze zm.) kwalifikacje do prowadzenia zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka posiada osoba, która ukończyła jednolite studia magisterskie lub studia pierwszego i drugiego stopnia, na kierunku psychologia, studia na kierunku pedagogika lub pedagogika specjalna, w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub ukończyła jednolite studia magisterskie lub studia pierwszego i drugiego stopnia, na kierunku psychologia, studia na kierunku pedagogika lub pedagogika specjalna, a ponadto ukończyła studia podyplomowe w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, terapii pedagogicznej, terapii rodzin lub innego rodzaju terapii właściwej dla pobudzania psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka oraz posiada przygotowanie pedagogiczne. W związku z tym posiadanie tytułu licencjata z oligofrenopedagogiki nie daje kwalifikacji wystarczających do prowadzenia zajęć z wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, ponieważ nauczyciel musiałby mieć tytuł magistra z oligofrenopedagogiki i dodatkowo jeszcze ukończyć studia podyplomowe w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, terapii pedagogicznej, terapii rodzin lub innego rodzaju terapii właściwej dla pobudzania psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dla ucznia, który posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, zostały zorganizowane zajęcia z rewalidacji. Uczeń bardzo często w nich nie uczestniczy bez podania przyczyny. Czy na wniosek rodzica dyrektor może zrezygnować z organizowania tych zajęć dla ucznia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy istnieje przepis prawa zobowiązujący dyrektora technikum do takiego ułożenia ramówki, aby w czwartej klasie zajęcia z przedmiotów zawodowych kończyły się przed egzaminami potwierdzającymi kwalifikacje w zawodzie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od kilku lat jest w szkole ten sam problem. Moim zdaniem ze szkoły nie mogą wychodzić żadne oficjalne dokumenty w języku obcym, tylko te napisane w języku polskim. Rodzice przynoszą dokumenty w języku obcym i proszą o ich podpisanie. Proszę o informację, jak wygląda ta sytuacja wg prawa polskiego.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń w liceum 4-letnim realizuje na poziomie rozszerzonym przedmioty: język polski, biologię i historię sztuki. Gdzie na świadectwie umieścić historię sztuki? W zajęciach obowiązkowych czy dodatkowych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Wychowanek złożył "Oświadczenie woli o kontynuowaniu zamieszkania w bursie" po wyznaczonym, w regulaminie rekrutacji, terminie. Jak należy rozpatrywać takie oświadczenie? Jak kandydata składającego wniosek, czy należy takie oświadczenia respektować w każdym czasie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe