Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy osoba, która ma ukończone studia pierwszego stopnia z oligofrenopedagogiki, magistra z wczesnoszkolnej i przedszkolnej może prowadzić zajęcia z wczesnego wspomagania rozwoju dziecka? Czy musi mieć dodatkowo skończone studia z wczesnego wspomagania?
Na podstawie § 15 ust. 4 pkt 1 i 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 2017 r., poz. 1575 ze zm.) kwalifikacje do prowadzenia zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka posiada osoba, która ukończyła jednolite studia magisterskie lub studia pierwszego i drugiego stopnia, na kierunku psychologia, studia na kierunku pedagogika lub pedagogika specjalna, w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub ukończyła jednolite studia magisterskie lub studia pierwszego i drugiego stopnia, na kierunku psychologia, studia na kierunku pedagogika lub pedagogika specjalna, a ponadto ukończyła studia podyplomowe w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, terapii pedagogicznej, terapii rodzin lub innego rodzaju terapii właściwej dla pobudzania psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka oraz posiada przygotowanie pedagogiczne. W związku z tym posiadanie tytułu licencjata z oligofrenopedagogiki nie daje kwalifikacji wystarczających do prowadzenia zajęć z wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, ponieważ nauczyciel musiałby mieć tytuł magistra z oligofrenopedagogiki i dodatkowo jeszcze ukończyć studia podyplomowe w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, terapii pedagogicznej, terapii rodzin lub innego rodzaju terapii właściwej dla pobudzania psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w przepisach prawa określone są szczegółowe zasady wpisywania wolontariatu na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej? Czy udział w jednej akcji typu "Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy" uprawnia do takiego wpisu na świadectwie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W związku z opracowywaniem nowego regulaminu wycieczek szkolnych, chciałabym zapytać o następującą kwestię. W naszej szkole funkcjonuje dziennik elektroniczny Librus. Czy rodzic może wyrazić zgodę na uczestnictwo dziecka w wycieczce szkolnej drogą elektroniczną? Jako wiadomość @ lub zeskanowany podpisany dokument zgody przesłany przez dziennik? Czy jedynie tradycyjny formularz papierowy podpisany i dostarczony do szkoły, w świetle przepisów jest dokumentem pozwalającym na uczestnictwo ucznia w wycieczce pozalekcyjnej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy na podstawie Rozporządzenia MEN z dnia 29 czerwca 2017 r. w sprawie dopuszczalnych form realizacji obowiązkowych zajęć wychowania fizycznego uwzględniając § 4 można realizować zajęcia do wyboru przez ucznia w następujący sposób - system klasowo-lekcyjny 2 godziny, następne 2 godz. do wyboru w tej samej klasie, z tymi samymi uczniami, ale np. co 2 miesiące zmiana zajęć do wyboru w ramach planu przyjętego i zaakceptowanego przez wszystkie podmioty (np. 2 miesiące zajęcia sportowe, 2 miesiące zajęcia taneczne, itp)? Ewentualnie realizacja 2 godzin do wyboru przez cały rok w taki sposób że; klasa ma 2 godziny zajęć klasowo-lekcyjnych i dwie godziny tygodniowo piłki nożna, gdyż uczniowie dokonali takiego wyboru. Czy istniej możliwość zachowania systemu klasowego na 4 godziny zajęć wychowania fizycznego z zaznaczeniem,że dwie godziny realizowane są w systemie klasowo-lekcyjnym, dwie zajęcia do wyboru?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zajęcia terapeutyczne są prowadzone w przedszkolu niepublicznym przez osobę oddelegowaną z firmy zewnętrznej (osoba posiada pełne kwalifikacje pedagogiczne). Zajęcia takie są prowadzone od czerwca 2019 r. Czy koszt takich zajęć można sfinansować z dotacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczennica, która jest w ciąży i ma nauczanie indywidualne, może egzaminy klasyfikacyjne zdawać w swoim domu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe