Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy prawidłowe są poniżej podane zapisy w statucie szkoły. Dziękuję za odpowiedź. 1. Uczeń, który nie przystąpił do pracy kontrolnej z powodu nieobecności nieusprawiedliwionej otrzymuje z tej pracy ocenę niedostateczną. 2. Wychowawca klasy ma prawo zmienić ocenę przewidywaną na korzyść lub niekorzyść ucznia w każdej chwili, nie może to jednak nastąpić później niż na dwa dni przed klasyfikacyjnym posiedzeniem rady pedagogicznej.
Szczegółowe warunki oceniania ustala szkoła w statucie.
Ad. 1 Jednakże ocenianiu podlega wiedza i umiejętności ucznia opisane w wymaganiach z poszczególnych przedmiotów. Zatem - wg mojej opinii - nie można uczniowi wystawić oceny za (nawet) nieusprawiedliwioną nieobecność na zajęciach, na których odbywa się zapowiedziany wcześniej sprawdzian czy klasówka. Uczeń powinien mieć wyznaczony inny termin oraz inne zadania z zakresu sprawdzanej i ocenianej wiedzy/umiejętności. I taki zapis powinien znaleźć się w statucie, np.: w przypadku nieobecności ucznia na (…), nauczyciel wyznacza inny termin, lub: uczeń w przypadku, o którym mowa wyżej, ma obowiązek przystąpić do sprawdzianu w terminie do ….. dni liczonych od 1-wszego dnia obecności w szkole.Śródroczna i roczna opisowa ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych, uwzględnia poziom i postępy w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności w stosunku do odpowiednio wymagań i efektów kształcenia, dla danego etapu edukacyjnego oraz wskazuje potrzeby rozwojowe i edukacyjne ucznia związane z przezwyciężaniem trudności w nauce lub rozwijaniem uzdolnień. Ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia polega na rozpoznawaniu przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności w stosunku do: 1) wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego lub efektów kształcenia określonych w podstawie programowej kształcenia w zawodach oraz wymagań edukacyjnych wynikających z realizowanych w szkole programów nauczania; 2) wymagań edukacyjnych wynikających z realizowanych w szkole programów nauczania – w przypadku dodatkowych zajęć edukacyjnych.
Ad. 2 Należy uściślić warunki zmiany oceny przewidywanej i powiązać je z możliwością poprawiania. W statucie bowiem powinny być także zapisy dotyczące warunków i trybu otrzymania wyższych niż przewidywane rocznych ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych oraz rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania.
Podstawa prawna:
1. Ustawa o systemie oświaty z dnia 7.09.1991 r. (ze zm.), w szczególności Rozdział 3a Ocenianie, klasyfikowanie i promowanie uczniów w szkołach publicznych, art. 44b.
2. Rozporządzenie z dnia 10.06.2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz słuchaczy w szkołach publicznych, w szczególności § 10.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel musi, czy powinien modyfikować plany wynikowe przygotowane przez wydawcę?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W związku z tym, że rodzice mogą pozostawić dziecko w przedszkolu na następny rok (dz.6 letnie), czy składają deklarację, czy wniosek potwierdzony własnym podpisem do dyrektora?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nie mogę znaleźć wzoru arkusza ocen dla Szkoły Branżowej I stopnia. Czy pojawi się arkusz ocen dostosowany do tego typu szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Organ prowadzący oczekuje od dyrektora, żeby w projekcie organizacyjnym na przyszły rok zabrał nadgodziny nauczycielom dyplomowanym i przyznał je nauczycielom o niższych stopniach awansu zawodowego. Nadmienię, że chodzi o godziny, które wynikają z ramowego planu nauczania. "Prośbę" swą motywuje tym, że przyniesie to oszczędności w wydatkach na oświatę. W związku z powyższym pojawiają się pytania: Czy na wysokość subwencji oświatowej wpływa status zawodowy nauczycieli uczących w danej szkole? Jeśli tak, to jak to jest naliczane? Jeśli np. dwóch nauczycieli dyplomowanych uczy np. matematyki w wymiarze półtora etatu to czy w subwencji znajdą się dwa czy trzy etaty matematyki w szkole? Z góry dziękuję za pomoc w poszukiwaniu odpowiedzi.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Stan prawny na dzień 1 września 2019r. Statutu Ośmioklasowej Szkoły Podstawowej( zmiany)
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe