Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy prawo oświatowe dopuszcza możliwość połączenia uczniów klasy drugiej LO z uczniami klasy trzeciej na zajęciach z historii - poziom rozszerzony ?
W szkołach działających w szczególnie trudnych warunkach demograficznych lub geograficznych dopuszcza się organizację nauczania w klasach łączonych, w tym połączenie zajęć prowadzonych w oddziale przedszkolnym dla dzieci 6-letnich i zajęć prowadzonych w klasie I. Na obowiązkowych zajęciach wychowania fizycznego zajęcia mogą być prowadzone w grupie oddziałowej, międzyoddziałowej lub międzyklasowej, a w przypadku zespołu szkół – także w grupie międzyszkolnej, liczącej nie więcej niż 26 uczniów, z tym że jeżeli w skład grupy oddziałowej, międzyoddziałowej, międzyklasowej lub międzyszkolnej wchodzą uczniowie niepełnosprawni uczęszczający do oddziałów integracyjnych lub uczniowie oddziałów specjalnych, liczba uczniów w grupie nie może być większa niż liczba uczniów odpowiednio w oddziale integracyjnym lub specjalnym. W klasach IV–VI szkoły podstawowej, w gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej zajęcia wychowania fizycznego, w zależności od realizowanej formy tych zajęć, mogą być prowadzone łącznie albo oddzielnie dla dziewcząt i chłopców (§ 7.4 rozporządzenia o ramowych planach). Klasy można łączyć (także na zajęciach z języków obcych) na zasadach § 4, 7. Żadne przepisy nie regulują innych zasad łączenia klas. Oznacza to, iż prawo dopuszcza łączenie klas wyłącznie na warunkach określonych w wymienionych aktach prawnych.
Podstawa prawna:1. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych(ze zm.), w szczególności § 4, 7.2. RAMOWY STATUT PUBLICZNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ, w szczególności § 5.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak realizować zajęcia teoretyczno-praktyczne w ramach przedmiotu przygotowanie do prowadzenia pojazdów samochodowych z uczniami, którzy w chwili ukończenia branżowej szkoły I stopnia nie mają 18 lat?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy zajęcia z wczesnego wspomagania rozwoju w przedszkolu może prowadzić nauczyciel przedszkola, który jest w trakcie studiów podyplomowych "Terapia pedagogiczna i rewalidacja"?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły jest zobowiązany do składania oświadczenia za stan kontroli zarządczej Jeżeli tak, to do kogo i w jakim terminie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy szkolny zestaw podręczników wprowadza się zarządzeniem dyrektora, czy dyrektor podaje do informacji. W oparciu o jakie akty prawne utworzyć szkolny zestaw podręczników?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy organ prowadzący szkołę (dokładnie gmina) może odmówić wypłacenia odpraw nauczycielom zwalnianym z powodu likwidacji szkół? Jeśli tak, to w jakim przypadku i na jakiej podstawie prawnej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe