Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy programy realizowane w oddziale przedszkolnym z grupami dzieci np. program usprawniania motoryki rąk, muszą mieć taką samą procedurę dopuszczenia do realizacji, zgodną z rozporządzeniem MEN z 8.06.2009 ?
Są 3 możliwości wyboru programu przez nauczyciela wychowania przedszkolnego:
1.opracowanie samodzielnie bądź we współpracy z innymi nauczycielami,
2.zaproponowanie i wdrożenie opracowanego przez innego autora (autorów) spośród programów dostępnych na rynku, dopuszczonych do użytku szkolnego przez MEN,
3.zaproponowanie opracowanego przez innego autora (autorów) wraz z dokonanymi przez siebie modyfikacjami, wskazując zakres zmian z uzasadnieniem.
Program wychowania przedszkolnego może być dopuszczony do użytku w danym przedszkolu, oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej lub innej formie wychowania przedszkolnego, jeżeli (§ 3 w/w rozporządzenia):
1.stanowi opis sposobu realizacji celów kształcenia i zadań ustalonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego, określonej w rozporządzeniu MEN z 23 grudnia 2008 r., lub zadań, które mogą być realizowane w ramach zajęć dodatkowych, określonych w przepisach w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół;
2.zawiera:
a) szczegółowe cele kształcenia i wychowania,
b) treści zgodne z treściami nauczania zawartymi w podstawie programowej wychowania przedszkolnego,
c) sposoby osiągania celów kształcenia i wychowania, z uwzględnieniem możliwości indywidualizacji pracy w zależności od potrzeb i możliwości dzieci,
d) metody przeprowadzania analizy gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole (diagnoza przedszkolna);
3. jest poprawny pod względem merytorycznym i dydaktycznym.
Zatem wdrażanie programów wg wspomnanej procedury obowiązuje programy, które spełniają warunki ustalone w podstawie programowej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam serdecznie. Dziękuję za odpowiedź w sprawie archiwizacji dokumentów. Jednak mam prośbę z innej kategorii. Muszę zrobić zmiany w statucie szkoły podstawowej. Tyle powstało nowych zaleceń, rozporządzeń, że się w tym wszystkim pogubiłam. Jakie zapisy muszą być obowiązkowo wprowadzone na dzień dzisiejszy? Czy WSO faktycznie musi być integralną częścią Statutu, czy może to być regulamin oceniania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy każda szkoła podstawowa ma obowiązek zapewnić opiekę świetlicową? Mam tutaj na myśli podjęcie nauki przez dzieci 6 letnie w klasach pierwszych. Chcę zauważyć , że nasza szkoła jest małą szkołą wiejską prowadzoną przez stowarzyszenie, a godziny świetlicy są dodatkowym obciążeniem finansowym.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nazwa placówki zespól szkół publicznych w skład którego wchodzi szkoła i przedszkole musi zmienić się na zespół szkolno -przedszkolny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy przedszkole publiczne prowadzone przez osobę fizyczną może (z powodu bardzo ograniczonych warunków lokalowych) wpisać w statut, że nie świadczy WWR ani opieki nad dziećmi z orzeczeniami?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy osoba fizyczna prowadząca publiczny punkt przedszkolny może przekształcić go w niepubliczne przedszkole? Przepisy oświatowe nie wskazują takiej możliwości jednoznacznie, ale także nie zabraniają takiego przekształcenia. Jeśli istnieje taka możliwość to proszę o informację jak wesprzeć się podstawą prawną przy takim przekształceniu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe