Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy przedszkole publiczne prowadzone przez osobę fizyczną może (z powodu bardzo ograniczonych warunków lokalowych) wpisać w statut, że nie świadczy WWR ani opieki nad dziećmi z orzeczeniami?
Zgodnie z art. 8 ust. 15 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 910 z późn. zm. dalej- Prawo oświatowe) zakładanie i prowadzenie publicznych przedszkoli należy do zadań własnych gmin. Z kolei art. 88 ust. 4 Prawa oświatowego dopuszcza możliwość zakładania i prowadzenia placówek publicznych przez inne niż jednostki samorządu terytorialnego organy na podstawie zezwolenia właściwego organu jednostki samorządu terytorialnego, której zadaniem jest prowadzenie szkół lub placówek publicznych odpowiednio danego typu wydanego po uzyskaniu pozytywnej opinii kuratora oświaty. Wniosek o udzielenie zezwolenia składa się wraz z projektem aktu założycielskiego i statutu. Warunki uzyskania zezwolenia określone są w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych zasad i warunków udzielania i cofania zezwolenia na założenie przez osobę prawną lub osobę fizyczną szkoły lub placówki publicznej (Dz.U. z 2017 r. poz. 1625).
Art. 1 pkt 6 i 7 Prawa oświatowego gwarantuje wszystkim dzieciom możliwość pobierania nauki we wszystkich typach szkół i przedszkoli przez dzieci i młodzież niepełnosprawną, niedostosowaną społecznie i zagrożoną niedostosowaniem społecznym, zgodnie z indywidualnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz predyspozycjami a także opiekę przez umożliwianie realizowania zindywidualizowanego procesu kształcenia, form i programów nauczania oraz zajęć rewalidacyjnych.
Jeżeli decydują się Państwo na prowadzenie jednostki publicznej nie można ograniczać do niej dostępu dzieci z orzeczeniami.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dziękuje bardzo za poprzednią odpowiedź. Następne pytanie poproszę o wzór uchwały z podstawą prawną o ukończeniu szkoły podstawowej w roku 2018/19 oraz wzór uchwały w sprawie zaliczenia egzaminu poprawkowego.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w liceum ogólnokształcącym (zgodnie z nowa podstawą programową) muszą odbywać się takie zajęcia uzupełniajace, jak zajęcia artystyczne lub ekonomia w praktyce lub inne? Rozumiem, że uczeń jest zobowiazany do wyboru od 2 do 4 przedmiotów na poziomie rozszerzonym i jeżeli wybiera np. historię, to musi realizować przedmiot uzupełniający, tj. przyrodę, a jeżeli wybierze np. biologię, to realizuje przedmiot uzupełniający, czyli historię i społeczeństwo. Moje pytanie dotyczy pozostałych przedmiotów uzupełniających - czy szkoła ma obowiązek zaproponowania innych zajęć uzupełniających oprócz przyrody i historii i społeczeństwa?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jeśli lekcję historii przeprowadza nauczyciel - bibliotekarz, realizując przy tym treści programowe z historii, to czy można tę lekcję potraktować jako realizację podstawy programowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie ad. legitymacji służbowych nauczycieli. W ostatnim numerze miesięcznika Monitor Prawny Dyrektora przeczytałam informację, iż nauczyciele zatrudnieni w szkołach ponadgimnazjalnych w publicznych Centrach Kształcenia Ustawicznego na podstawie legitymacji nauczycielskich nie posiadają żadnych ulg np. na przejazdy. Proszę o opinię na ten temat.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pedagog szkolny podczas rozmowy z uczniem zaczął go pytać o to czy w domu jest alkohol. Na drugi dzień do szkoły przyjechała matka chłopca zarzucają pedagogowi, że nie miał prawa wypytywać o picie alkoholu w domu i że jego prawnik też tak uważa. Mówiła również o tym, że dziecko jest bardzo wrażliwe i, że bardzo to przeżyło. Pytanie: Czy pedagog ma prawo bez obecności rodziców przeprowadzać wywiad na temat tego co się dzieje w domu mówiąc o tym wprost? Pytać o rodziców czy piją alkohol czy nie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe