Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy przedszkole specjalne niepubliczne może przyjąć dziecko z niepełnosprawnością w stopniu lekkim na podstawie orzeczenia o kształceniu specjalnym?
Na podstawie art. 177 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm. niepubliczne przedszkole specjalne ma obowiązek przestrzegania regulacji rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, Dz.U. z 2017 r., poz. 1578, w tym § 2 ust. 3 ww. rozporządzenia, który stanowi, że przedszkoli specjalnych nie organizuje się dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. W związku z tym do niepublicznego specjalnego przedszkola nie może zostać przyjęty uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciela uczącego dziecko posiadające opinię o zindywidualizowanej ścieżce kształcenia rozlicza się z rozdziału 80150?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy program nauczania przedszkolnego można zmienić w trakcie trwania nauczania w tej samej grupie dzieci po roku na inny czy musi obowiązywać ten, który wybrano na początku czyli w trzylatkach. Zaznaczam ,że oba programy zgodne są z aktualną podstawą programową. Jeżeli nie , to czy karty pracy w tej sytuacji mogą być zmienione.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Wpis do dziennika - przedszkole niepubliczne. Proszę o rozwianie wątpliwości w sprawie codziennych wpisów do dziennika zajęć. Oczywiście czytałam propozycję zawartą we wzorach. Często czytam i słyszę, że należy odnosić się do piątych części dnia, w rozliczeniu tygodniowym. Czy i jak należy to zaznaczyć? Program "Tropiciele" podaje propozycję zapisu i nie ma tu takich adnotacji: Propozycja zapisu w dzienniku zajęć: 1. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do zabaw, korzystania z gier planszowych i układanek. Porządkowanie miejsca zabawy po jej zakończeniu. 2. „Gimnastyka buzi i języka” – usprawnianie narządów mowy z wykorzystaniem wiersza Gdzie jesteś języczku? G. Waśkiewicz. 3. Zestaw porannych zabaw ruchowych nr 3 – rozwijanie sprawności fizycznej dzieci. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkami. 4. „Nasze warzywa” – układanie warzyw w Kąciku przyrody, nazywanie ich i klasyfikowanie, określanie koloru i wielkości. Wskazywanie części jadalnych roślin. Rozwijanie słownictwa, zmysłu dotyku i węchu. 5. Dary jesieni – osłuchanie z piosenką J. Bernat. 6. Zabawy dowolne w sali. 7. Zabawy dowolne w ogrodzie przedszkolnym – przestrzeganie zasad bezpiecznego korzystania ze sprzętu terenowego. Reagowanie na sygnał zbiórki. 8. Co z sadu, co z ogrodu – teatrzyk kukiełkowy do opowiadania I. Salach. Uważne słuchanie tekstu mówionego, przypomnienie nazw drzew owocowych, rozumienie pojęć: owoce i warzywa, rozmowa o tym, skąd pochodzą owoce i warzywa (sad, warzywnik, pole). 9. „Warzywa” – klasyfikowanie obrazków warzyw z WM. 10. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Gry i zabawy stolikowe. Będę wdzięczna za praktyczne wskazówki. Dziękuję.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W zespole szkół dla młodzieży w uczą się w technikum uczniowie na podbudowie gimnazjum oraz na podbudowie szkoły podstawowej. Aktualnie obowiązują trzy rozporządzenia:
a) rozporządzenie MEN z 10.06.2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkole publicznej;
b) rozporządzenie MEN z dnia 3 grudnia 2017 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych;
c) rozporządzenie MEN z 22 lutego 2019 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych.
Rozumiem, że rozporządzenie z 2015 r. obowiązuje uczniów, którzy uczą się w technikum na podbudowie gimnazjum. Które rozporządzenie dotyczy uczniów, którzy uczą się w technikum na podbudowie szkoły podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację czy według Prawa Oświatowego Rada Pedagogiczna podejmuje uchwałę o klasyfikacji śródrocznej?
Art. 70 ust. 1 pkt 2. ustawy z 14 grudnia 2016 Prawo Oświatowe określa, że ma być klasyfikacja i promocja uczniów, a co w przypadku jedynie klasyfikacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe