Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy przedszkole specjalne niepubliczne może przyjąć dziecko z niepełnosprawnością w stopniu lekkim na podstawie orzeczenia o kształceniu specjalnym?
Na podstawie art. 177 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm. niepubliczne przedszkole specjalne ma obowiązek przestrzegania regulacji rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, Dz.U. z 2017 r., poz. 1578, w tym § 2 ust. 3 ww. rozporządzenia, który stanowi, że przedszkoli specjalnych nie organizuje się dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. W związku z tym do niepublicznego specjalnego przedszkola nie może zostać przyjęty uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie publicznych placówek oświatowo-wychowawczych, młodzieżowych ośrodków wychowawczych, młodzieżowych ośrodków socjoterapii, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodków wychowawczych, ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych oraz placówek zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania - jest ostatnim aktem wykonawczym dotyczącym funkcjonowania ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych?
Czy obowiązuje nadal Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy jest obowiązek przeprowadzenia szkolenia dla nauczycieli i pracowników oświaty z zakresu pierwszej pomocy w przedszkolu niepublicznym? Nauczyciele wychowania przedszkolnego mają taki przedmiot w toku studiów- czy należy powtórzyć takie szkolenie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie 1: Czy uczniowi dla którego prowadzone jest nauczanie indywidualne na podstawie orzeczenia podani psychologiczno-pedagogicznej w domu można przeprowadzić egzamin klasyfikacyjny w jego domu, czy powinien być przeprowadzony w szkole? Opis sytuacji ucznia: Uczeń przez I semestr z powodu długotrwałej choroby nie uczęszczał do szkoły i był nieklasyfikowany ze wszystkich przedmiotów. W II semestrze prowadzone jest dla tego ucznia od miesiąca marca nauczanie indywidualne w domu.
Pytanie 2: Według przepisów egzamin klasyfikacyjny ucznia powinien składać się z części pisemnej i ustnej. w przypadku naszego ucznia ze względu na "Mutyzm" przeprowadzenie części ustnej jest niemożliwe. Czy można poprzestać tylko na części pisemnej egzaminu w przypadku tego ucznia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie według jakich zasad organ prowadzący ustala stanowiska pedagogów szkolnych czy bibliotekarzy. Nasz organ prowadzący ustalił dla bibliotekarzy : do 100 uczniów 0,33 etatu, od 101 do 150 uczniów do 0,50 etatu, od 151 do 250 uczniów - 0,67 etatu, od 251 do 500 uczniów - do 1,00 etatu, od 501 do 800 uczniów do 1,50 etatu. Dla pedagogów natomiast ustalił, że do 150 uczniów - do 0,50 etatu, od 151 do 250 uczniów do 0,75, od 251 do 500 uczniów do 1,00 etatu, powyżej 500 uczniów do 1,50 etatu. W naszym zespole szkół liczącym 566 uczniów 411 SP 156 GIM są 43 orzeczenia i 73 opinie z tendencją do wzrostu. Pedagog ma pensum 26 godzin, a bibliotekarz 30 godzin. Proszę o podanie podstawy prawnej do tak wyliczonych etatów.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dotyczy pytania "Czy uczeń liceum ogólnokształcącego z oddziałami integracyjnymi posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z powodu niepełnosprawności intelektualnej w stopniu lekkim może zostać zwolniony z nauki drugiego języka obcego?
Uczeń niepełnosprawny intelektualnie w stopniu lekkim jest z mocy prawa zwolniony z nauki drugiego języka nowożytnego. Dzieje się to na podstawie rozporządzenia w sprawie ramowych planów nauczania oraz rozporządzenia w sprawie oceniania i klasyfikowania. Zatem dyrektor nie wydaje decyzji w tej sprawie. Dotyczy to każdego etapu edukacyjnego i każdego typu szkoły."
Proszę o bardziej precyzyjną odpowiedź.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe