Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy przy wystawianiu rocznej oceny zachowania można wziąć pod uwagę sumę punktów z obu okresów i na tej podstawie wystawić uczniowi roczną ocenę? Czy ocena zachowania wystawiona na drugie półrocze jest równocześnie oceną na koniec roku szkolnego?
Zasady wystawiania oceny rocznej z zachowania określa wyłącznie statut konkretnej szkoły w części obejmującej wewnątrzszkolne ocenianie, zgodnie z art. 44b ust. 5, ust. 6 pkt 2 i ust. 10 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz.U. z 2018 r., poz. 1457 ze zm. W związku z tym możliwość wystawienia rocznej oceny na podstawie sumy punktów z obu okresów należy zweryfikować z postanowieniami statutu danej szkoły, ponieważ zasad wystawiania takiej oceny nie określają powszechnie obowiązujące przepisy. Ocena wystawiona na drugie półrocze jest oceną roczną, zgodnie z art. 44f ust. 3 UoSO.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych dla ucz. kl. III z autyzmem dziecięcym. Jakie treści powinien zawierać dokument mówiący o dostosowaniu treści podstawy programowej do dzieci z autyzmem. Czy treści programowe z wszystkich obszarów podstawy programowej wychowania przedszkolnego powinny być dostosowane do możliwości dziecka? Jakie jeszcze inne zalecenia zapisać w tym dokumencie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Śledząc odpowiedzi eksperta dotyczące planu nadzoru natrafiłam na taką gdzie ekspert wypowiada się , że dyrektor opracowując pnp nie jest zobligowany do uwzględniania priorytetów podanych przez MEN na dany rok szkolny w dokumentacji szkoły. Czy tak może być? A co jak będzie ewaluacja zewnętrzna jak to wytłumaczyć? Nam tłumaczono, że te podane priorytety na dany rok obowiązują wszystkie placówki. Więc kogo słuchać?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Rodzic dziecka 7-letniego (dziecko niepełnosprawne) nie zgłosił go do szkoły obwodowej. Dziecko miało kontynuować obowiązek przedszkolny w przedszkolu integracyjnym. Dziecko chorowało na początku roku szkolnego. Po chorobie matka zgłosiła się do przedszkola, które zakwestionowało przyjęcie dziecka ze względu na brak odroczenia i skierowało matkę do szkoły. W tym czasie szkoła wysłała pismo do rodziców z prośbą o informację, gdzie dziecko spełnia obowiązek szkolny. Okazało się, że dziecko zostało zgłoszone do poradni dopiero po braku przyjęcia przez przedszkole. Co teraz zrobić? Przepisy mówią tylko o egzekucji, a co z dzieckiem?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Niepromowanie ucznia klasy I do klasy II.
Uczeń posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na upośledzenie w stopniu lekkim. Powtarzał już oddział przedszkolny (w innej placówce), mimo tego, w opinii uczących go wówczas wychowawców, i tak nie uzyskał gotowości do podjęcia nauki w szkole podstawowej. W r.sz. 2018/2019 uczęszczał do klasy I integracyjnej w naszej szkole, gdzie objęty został zindywidualizowaną ścieżką kształcenia ( 6 godz. zajęć indywidualnych), jak również pomocą psychologiczno – pedagogiczną (terapia SI, terapia logopedyczna, zajęcia korekcyjno – kompensacyjne, zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze). Niestety w opinii uczących go nauczycieli i specjalistów uczeń nie opanował wymagań edukacyjnych przewidzianych dla klasy pierwszej.
Rodzice chłopca na bieżąco w ostatnim roku szkolnym informowani byli o trudnościach edukacyjnych ich dziecka. Na miesiąc przez radą klasyfikacyjną otrzymali informację o zagrożeniu brakiem promocji do klasy II. W dniu 12 czerwca b.r. na wniosek wychowawcy, decyzją Rady Pedagogicznej, chłopiec nie otrzymał promocji. Przed podjęciem uchwały Rada Pedagogiczna została zapoznana z uzasadnieniem wniosku oraz opinią rodziców, którzy nie wyrazili zgody na pozostawienie dziecka w klasie I.
Po zakończeniu r. sz. do Dyrektora szkoły wpłynęło pismo rodziców, w którym składają oficjalne odwołanie od decyzji Rady Pedagogicznej, powołując się na art. 44o pkt 1-2 ustawy o systemie oświaty.
Należy w tym miejscu zaznaczyć, że stanowisko kuratorium oświaty przekazane w rozmowie tel. dyrektorowi szkoły jest jednoznaczne: uczeń na opanowanie treści wynikających z podstawy programowej ma 3 lata.
Pytanie brzmi: czy dyrektor może zmienić zdanie, podważyć uchwałę Rady? A rodzice – czy mogą odwołać się od przedmiotowej decyzji Rady? Jak w tej sytuacji my jako placówka powinniśmy postąpić i jakie mamy możliwości?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy dziecko z orzeczenie o niepełnosprawności umiarkowanej, może uczęszczać do szkoły ogólnodostępnej powyżej 8-go roku życia? Do którego roku życia może uczęszczać do klasy "0"?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe