Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy przyjmując studenta na praktykę do przedszkola, należy przed rozpoczęciem praktyki sprawdzić taką osobę w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym?
Prawo do uzyskania informacji o osobie ujętej w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym, której dane zostały zgromadzone w Rejestrze z dostępem ograniczonym, przysługuje organizatorom innym niż pracodawcy (np. w związku z przyjęciem studenta na praktyki w przedszkolu) przed dopuszczeniem osoby (praktykanta) do działalności związanej z wychowaniem, edukacją, wypoczynkiem, leczeniem małoletnich lub z opieką nad nimi, w zakresie uzyskania informacji, czy dane tej osoby są zgromadzone w tym Rejestrze (art. 12 pkt 7 ustawy z 13.05.2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym, Dz. U. z 2020 r. poz. 152). Ponadto dyrektor przedszkola będącego organizatorem praktyk, w związku z realizacją których praktykant ma styczność z małoletnimi uczniami, ma także obowiązek uzyskania informacji, czy dane tej osoby są zamieszczone w Rejestrze z dostępem ograniczonym przed dopuszczeniem osoby do działalności innej niż na stanowisku pracownika związanej z edukacją niepełnoletnich uczniów (art. 21 ust. 1 ww. ustawy). Związek z edukacją należy rozumieć szeroko, ponieważ ustawodawca nie ograniczył go tylko np. do samodzielnego prowadzenia zajęć z uczniami.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń realizuje obowiązek szkolny w formie nauczania indywidualnego- ma zaleconą psychoterapię, terapię rodzinną. Z naszych ustaleń wynika, że żadna z nich się nie odbywa. Jest ogromny problem z realizacją zajęć, ponieważ uczeń zamyka się w łazience albo leży w łóżku. Ponieważ z wielu przedmiotów nie mógł zostać sklasyfikowany - z uwagi na jego specyficzną sytuację - wydłużony został termin klasyfikacji do końca sierpnia. Nauczyciele przygotowali dostosowane zagadnienia, dyrektor przydzielił dodatkowe godziny na omówienie kwestii związanych z egzaminem, udzielono uczniowi informacji, że na egzaminie otrzyma również pomoc nauczyciela. Dyrektor spotkał się z matką ucznia, przedstawił ustalenia RP- z uwagi na przerwaną terapię (matka stwierdziła, że podczas wakacji nie będzie potrzebna) do ucznia skierowano psychologa szkolnego w celu pracy nad motywacją, udzielenia mu wsparcia i pomocy. Psychologowi udało się spotkać raz z uczniem, w czasie kolejnych wizyt uczeń przebywał w łazience. Matka twierdzi, iż uczeń jest przytłoczony ilością materiału- mimo, że nauczyciele, przyjmując za priorytet zdrowie ucznia, przygotowali najprostsze pytanie i zadania, te konkretnie lub tego typu, które będą na egzaminie. Z naszych ustaleń wynika, że uczeń popołudniu spotyka się z kolegami, jeździ na motorze. Matka wycofuje się z kontaktów ze szkołą, unika rozmów, nie odbiera telefonów. Dyrektor na 1 lipca wyznaczył spotkanie zespołu nauczycieli uczących z matką i ze specjalistami, którzy ewentualnie pracują z dzieckiem lub rodziną, i których matka może na to spotkanie zaprosić w celu podsumowania efektów pracy, ustalenia terminów egzaminów klasyfikacyjnych. Uczeń ma bardzo dużo nieobecności, nauczanie indywidualne jest od maja i nie jest realizowane w sposób oczekiwany- jeśli lekcje się odbywają, uczeń nie jest przygotowany, mimo wszelkiej przychylności szkoły i starań o zabezpieczenie dobra dziecka, może się okazać, iż na egzaminie nie będzie żadnej podstawy do ocen pozytywnych, lub uczeń, np. zamknie się w jakimś pokoju i egzamin nie będzie mógł zostać przeprowadzony. Czy poza skierowaniem sprawy do Sądu Rodzinnego jest inne rozwiązanie tej sytuacji?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc w następującej sprawie. W mojej szkole (CKU dla dorosłych) jeden ze słuchaczy (obecnie słuchacz III semestru nauki) chciałby, aby uznano mu opinię psychologiczno-pedagogiczną, w celu zgłoszenia go do egzaminu maturalnego (w przyszłym roku szkolnym) jako dyslektyka. Z opinii wyraźnie wynika, że słuchacz ma zaburzenia o podłożu dyslektycznym, lecz moje wątpliwości budzi fakt, iż opinia ta została wydana, gdy uczeń chodził do szkoły podstawowej i miał 11 lat. Czy w takim układzie można uznać tego typu opinię? Czy fakt, że została ona wydana w roku 2011 nie ma (bądź też właśnie ma) znaczenia? Na jakiej podstawie można zgłosić słuchacza dorosłego do egzaminu maturalnego jako dyslektyka? O ile w ogóle istnieje taka możliwość.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinna brzmieć uchwała w sprawie rocznej klasyfikacji uczniów, którzy zdali egzamin poprawkowy?
- Dzień dobry,jeszcze raz pozwolę sobie prosić o doprecyzowanie odpowiedzi na moje pytanie. Dziecko będzie kontynuowało zajęcia wychowawczo-rewalidacyjne w tej samej szkole (publicznej podstawowej, ogólnodostępnej, stowarzyszeniowej), w tej samej od 5 lat. JST twierdzi, że nie może nam już wypłacać dotacji, że możemy się z tym zwrócić do powiatu(?) Mama dziewczynki prosi, aby to była ta sama nauczycielka co dotychczas, ponieważ dziecko już się przyzwyczaiło; dodam, że dziewczynka ma także padaczkę, która może się w kontakcie z nową osobą pojawić,nie chodzi, nie mówi z wieloma ciężkimi dysfunkcjami.
Łączę wyrazy szacunku.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektor jest na zwolnieniu lekarskim, a w szkole nie ma zastępcy, jak i kto powołuje osobę zastępującą w tym czasie dyrektora szkoły i w jakim zakresie obowiązków?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe