Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy rada pedagogiczna opiniuje arkusz organizacji szkoły? Jeśli tak, jakie są podstawy prawne uchwały?
Rada pedagogiczna opiniuje arkusz organizacji szkoły. Podstawę prawną opiniowania arkusza organizacji pracy szkoły przez radę pedagogiczną stanowi art.70 ust.2 pkt 1 ustawy Prawo oświatowe.
Opiniowanie organizacji pracy szkoły, o którym mowa w przepisie art.70 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe (Dz.U.z 2017r. poz.59 późn.zm.), oznacza przede wszystkim prawo do opiniowania i zgłaszania uwag do arkusza organizacji szkoły, o którym mowa w art.110 ustawy Prawo oświatowe.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe (Dz.U.z 2017r. poz.59 późn.zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Co powinien zawierać plan dydaktyczny w czteroletnim technikum oraz jakie przepisy regulują jego treść?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy sytuacji uczennicy z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym chodzącej do szkoły powszechnej. W przyszłym roku dziewczynka kończy 18 lat. Miała wydłużony czas edukacji odpowiednio o 1 rok w pierwszym etapie i o 2 lata w drugim. Czy dziewczynka może uczęszczać do naszej szkoły do 20. roku życia – zgodnie z § 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym? Jakie kroki powinny być podjęte przez rodziców i szkołę, by umożliwić jej uczęszczanie do szkoły w przyszłym roku?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jeżeli w szkole nie ma szkolnych organizacji związkowych i nikt nie zadeklarował przynależności do związków zawodowych czy w takim przypadku należy arkusz organizacji szkoły wysłać do opiniowania do związków zawodowych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z udzieloną przez Państwa poradą prawną z dnia 7 kwietnia 2017, w ORW (ośrodku rewalidacyjno-wychowawczym) umożliwiającym dzieciom i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim, a także dzieciom i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w stosunku do tej drugiej grupy wychowanków obowiązują ramowe plany nauczania według rozporządzenia MEN w sprawie ramowych planów nauczania.
(porada na stronie: https://www.nadzor-pedagogiczny.pl/porada/czy-w-orw-osrodku-rewalidacyjno-wychowawczym-umozl/6998)
Należy jednak zauważyć, że zgodnie z par. 1 w/w rozporządzenia ramowe plany nauczania określane są dla szkół, o których mowa w art. 18 ust. 1 ustawy Prawo oświatowe, podczas gdy ORW w rozumieniu wspomnianej ustawy nie jest szkołą a placówką. W związku z powyższym uprzejmie proszę o wskazanie przepisów prawnych, które zobowiązują ORW (jako placówkę) do określania ramowych planów nauczania zgodnie z ww. rozporządzeniem.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w sytuacji, gdy szkoła ustaliła dla ucznia termin i godzinę zajęć rewalidacyjnych wynikających z orzeczenia o kształceniu specjalnym, rodzic ma prawo niewyrażenia zgody na taki termin i godzinę? Powodem braku zgody ze strony rodzica jest pozaszkolny trening piłki nożnej, w którym systematycznie uczestniczy dziecko o zbliżonej godzinie. Z kolei szkoła nie ma możliwości ustalenia innej godziny ww. zajęć ze względu na fakt, iż nauczyciel, który ma uprawnienia do prowadzenia takich zajęć, etatowo pracuje w innej szkole i te zajęcia - dla niego jako pozaetatowe - może poprowadzić jedynie w takich godzinach, na które zgody nie wyrażają rodzice. Czy w sytuacji, gdy szkoła pozostanie przy takiej godzinie, a dziecko z powodu pozalekcyjnego treningu piłki nożnej nie będzie uczęszczało na te zajęcia, wypełni formalny obowiązek mówiący o organizacji zajęć rewalidacyjnych dla ucznia z orzeczeniem o kształceniu specjalnym? Oczywiście nauczyciel wyznaczony do prowadzenia tych zajęć każdorazowo pozostanie gotowy do pracy w wyznaczonym miejscu i czasie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe