Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy regulamin i zmiany w ZFŚS muszą zatwierdzać związki zawodowe? Co w sytuacji, gdy dyrektor nie zgadza się z wnioskiem związków odnośnie zmian w wysokości dofinansowania poszczególnych grup? Dodam, że dyrektor prezentuje zdanie większości pracowników, a związkowcy dbają o bogatszych. Co należy zrobić?
Uzgodnienie (wypracowanie wspólnego stanowiska) przez pracodawcę i zakładową organizację związkową zrzeszającą co najmniej 10 pracowników lub międzyzakładową organizację związkową wymaga następujących kwestii: treści wprowadzanego po raz pierwszy regulaminu ZFŚS, zmiany regulaminu ZFŚS oraz rozpatrywania wniosków o przydzielenie świadczeń socjalnych konkretnym osobom i podjęcia decyzji o przyznaniu świadczenia albo odmowie (art. 27 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych, Dz. U. z 2014 r., poz. 167; art. 8 ust. 2 ustawy z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych, Dz. U. z 2015 r., poz. 111). Brak osiągnięcia consensusu pracodawcy (np. dyrektora jednostki oświatowej) ze związkiem zawodowym skutkuje tym, że – w zależności od sytuacji dotyczącej braku osiągnięcia porozumienia - regulamin ZFŚS lub jego zmiana nie może wejść w życie i stanowić podstawy przydzielania świadczeń i wydatkowania środków ZFŚS (uzasadnienie wyroku SN z dnia 11 maja 1999 r., I PKN 664/98, OSNP 2000, nr 14, poz. 540) lub świadczenie konkretnej osobie nie może być przyznane albo jej wniosek negatywnie rozpatrzony. Głos pracodawcy, ani związku zawodowego we wskazanych sprawach nie jest przeważający z tym zastrzeżeniem, że ewentualnie u niektórych pracodawców mogą działać komisje socjalne decydujące w sprawach przydzielania świadczeń, w których może być różny rozkład głosów (np. brak wymogu jednomyślności).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o odpowiedź na pytanie, czy aktualnie zwolnienie ucznia z wychowania fizycznego powinno się wydawać w drodze decyzji czy w innej formie? Proszę o wzór pisma, na podstawie którego dyrektor zwalnia ucznia z ww zajęć.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Szykuję szkolny zestaw programów nauczania. Czy prawdą jest, że teraz programy nauczania nie mają nr dopuszczeń, tylko podręczniki mają nr dopuszczeń? Od kiedy obowiązuje taki stan rzeczy? Chodzi o klasy gimnazjalne.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielce przedszkola, która przebywała na urlopie dla poratowania zdrowia w terminie od 1.10.2017 do 30.08.2018 przysługuje urlop wypoczynkowy w jakim wymiarze?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Moje pytanie dotyczy powrotu ucznia zza granicy. Uczeń w ubiegłym roku ukończył klasę III SP. Od września rozpoczął naukę w Anglii ( przyjęto go do kl. VI). Od następnego roku ponownie wraca do naszej szkoły. Czy mogę go przyjąć do kl. V ( bo do niej uczęszczałby), co z różnicą programową? ( nie realizował niektórych przedmiotów np. j. polski, historia). Czy powinien zdawać egzaminy klasyfikacyjne, czy założyć, że ma czas na opanowanie podstawy programowej do kl. VI? Po powrocie założyć mu nowy arkusz, czy wpisywać w tym już założonym wcześniej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dla absolwenta gimnazjum, który od roku szkolnego 2019/2020 rozpoczął naukę w klasie I w 4-letnim technikum, wpisuje się w arkuszu ocen MEN-I/50/2 w części "Inne zajęcia" wychowanie do życia w rodzinie? Przepisy prawa jasno precyzują obowiązek wpisania wychowania do życia w rodzinie dla absolwenta szkoły podstawowej w arkuszu MEN-I/50/2 w części "Inne zajęcia", który w roku szkolnym 2019/2020 rozpoczął naukę w 5-letnim technikum w klasie I, natomiast nie precyzują obowiązku wpisywania dla absolwenta gimnazjum. Proszę o wyjaśnienie problemu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe