Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy szkoła ma obowiązek organizować zajęcia gimnastyki korekcyjnej? Jaka jest podstawa prawna takiego obowiązku, jeśli on istnieje?
Stanowisko MEN https://men.gov.pl/zycie-szkoly/abc-wychowania-fizycznego/12-gimnastyka-korekcyjna.html: Zajęcia z zakresu gimnastyki korekcyjnej mogą być realizowane w ramach zajęć wychowania fizycznego, godzin do dyspozycji dyrektora oraz tzw. „godzin karcianych” prowadzonych z uwzględnieniem art. 42 ust. 2 pkt 2 ustawy – Karta Nauczyciela. Zajęcia te mogą być również realizowane poza tygodniowym obowiązkowym wymiarem godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych. Decyzje o zakresie zajęć z gimnastyki korekcyjnej w poszczególnych szkołach pozostają w wyłącznych kompetencjach dyrektorów szkół, którzy w ramach aktualnych potrzeb uczniów decydują o ich wymiarze.Wobec zmian art. 42, należy w/w stanowisko interpretować wg aktualnych jego zapisów, tj. z pominięciem zajęć z art. 42 KN.
Podstawa prawna: 1. Ustawa z 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 39 ust. 1 pkt 10; 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 24 lipca 2015 r. w sprawie w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, w szczególności § 5.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Ile wynosi kwota subwencji oświatowej otrzymywanej przez gminę na jednego ucznia w szkole podstawowej znajdującej się na wsi w 2016 r?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Do Przedszkola zakupiono plac zabaw (koszt 33000 zł) w listopadzie 2016 roku. Faktura za sprzęt została wystawiona przez sprzedawcę 30.11.2016 r., ale dostarczona do właściciela przedszkola w maju 2017r. Czy ten koszt można rozliczyć z dotacji UM na miesiącu maju 2017? Zaznaczam, że powyższa faktura nie została jeszcze nigdzie zaksięgowana i rozliczana.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń klasy 6 szkoły podstawowej posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane z uwagi na niepełnosprawność sprzężoną (intelektualną w stopniu umiarkowanym z autyzmem). Nie ma orzeczenia o nauczaniu indywidualnym. Zgodnie ze wskazaniem zespołu nauczycieli i specjalistów w Indywidualnym Programie Edukacyjno-Terapeutycznym, uczeń ma na terenie szkoły 10 godz. tygodniowo zajęć prowadzonych indywidualnie, podczas których realizuje podstawę programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym: funkcjonowanie osobiste i społeczne – 4 godz., zajęcia rozwijające komunikowanie się – 4 godz., zajęcia rozwijające kreatywność – 2 godz.
Jak zorganizować udział ucznia w pozostałych zajęciach edukacyjnych z klasą? Na jakie przedmioty uczeń powinien chodzić z klasą? Przedmioty i podstawa programowa, które realizuje klasa zupełnie odbiegają od zajęć i podstawy programowej dla ucznia z niepełnosprawnością umiarkowaną. Klasa ma 28 godz. zajęć tygodniowo. Czy uczeń musi uczestniczyć we wszystkich tych zajęciach? Z dotychczasowej obserwacji ucznia wynika, że jest on w stanie 3 godziny skupić się na zajęciach. Jak organizacyjnie przeprowadzić lekcję, kiedy nauczyciel w czasie 45 minut realizuje temat klasą i ma na lekcji ucznia, który zachowuje się głośno? Rodzice nie chcą przenieść dziecka do placówki specjalnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W bieżącym roku szkolnym przyszła do nas do szkoły do klasy VI uczennica, która miała zrealizowaną tylko jedną godzinę muzyki, a powinna w cyklu mieć 2 godziny. W naszej szkole w tym roku muzyki nie ma w VI klasie. Zleciłam uczennicy uczęszczanie na muzykę z klasą V. Jaki dokument mam wystawić w związku z powyższym? Proszę o wzór.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w jakimś rozporządzeniu zapisany jest termin, do którego w szkołach podstawowych mogą funkcjonować oddziały przedszkolne bez dostosowania ich lokalu pod wymagania przedszkola?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe