Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy szkoła musi bezwzględnie uwzględnić opinię PPP w przypadku, gdy w ocenie nauczyciela uczennica kl.II nie opanowała podstawy programowej mimo udzielania dziecku istotnej pomocy psychologiczno pedagogicznej?
Wymagania edukacyjne dostosowuje się do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia: 1) posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego – na podstawie tego orzeczenia oraz ustaleń zawartych w indywidualnym programie edukacyjno--terapeutycznym; 2) posiadającego orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania – na podstawie tego orzeczenia; 3) posiadającego opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, o specyficznych trudnościach w uczeniu się lub inną opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, wskazującą na potrzebę takiego dostosowania – na podstawie tej opinii; 4) nieposiadającego orzeczenia lub opinii, ale który jest objęty pomocą psychologiczno-pedagogiczną w szkole – na podstawie rozpoznania indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych ucznia dokonanego przez nauczycieli i specjalistów; 5) posiadającego opinię lekarza o ograniczonych możliwościach wykonywania przez ucznia określonych ćwiczeń fizycznych na zajęciach wychowania fizycznego – na podstawie tej opinii. Opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, o specyficznych trudnościach w uczeniu się może być wydana uczniowi nie wcześniej niż po ukończeniu klasy III szkoły podstawowej i nie później niż do ukończenia szkoły podstawowej. Na wniosek nauczyciela lub specjalisty wykonującego w szkole zadania z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej prowadzących zajęcia z uczniem w szkole i po uzyskaniu zgody rodziców albo pełnoletniego ucznia lub na wniosek rodziców albo pełnoletniego ucznia opinia, może być wydana także uczniowi gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej.Uczeń klasy I–III szkoły podstawowej otrzymuje w każdym roku szkolnym promocję do klasy programowo wyższej. W wyjątkowych przypadkach, uzasadnionych poziomem rozwoju i osiągnięć ucznia w danym roku szkolnym lub stanem zdrowia ucznia, rada pedagogiczna może postanowić o powtarzaniu klasy przez ucznia klasy I–III szkoły podstawowej, na wniosek wychowawcy oddziału po zasięgnięciu opinii rodziców ucznia lub na wniosek rodziców ucznia po zasięgnięciu opinii wychowawcy oddziału.
Podstawa prawna: 1. Ustawa o systemie oświaty z 7.09.1991 r. (ze zm.), w szczególności art. 44o; 2. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 10.06.2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych, w szczególności § 3, 4.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak rozliczyć nadgodziny nauczycielowi przedszkola, który tygodniowo ma 2,5 nadgodzin planowych i w dniu w którym pracuje od godz. 6.30 do 15.30 jest oddelegowany na zebranie związkowe ZNP od godz. 11.00 do 14.00 (pełni funkcję prezesa ogniska). Czy nauczyciel po zebraniu wraca do pracy i liczymy mu normalnie nadgodziny? Czy po zebraniu nauczyciel nie wraca już do pracy i zdejmujemy mu nadgodziny planowe?
- Zwracam się z zapytaniem i proszę o odpowiedź: 1) Czy nauczyciel dyplomowany zatrudniony na podstawie mianowania może złożyć podanie do dyrektora szkoły o ograniczenie zatrudnienia do 1/2 etatu na jeden rok szkolny? 2) Czy dyrektor szkoły może wyrazić zgodę na podstawie powyższego wniosku na ograniczenie zatrudnienia do 1/2 etatu?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem przedszkola publicznego. W kwietniu 2019 większość personelu pedagogicznego strajkowała. 7 września (sobota) zorganizowałyśmy 6 godzinne szkolenie dla nauczycieli. Moje pytanie: Czy mogę wypłacić nauczycielom nadgodziny za szkolenie w sobotę?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy wzoru arkusza w przypadku nowych uczniów. Jak mówią przepisy, w przypadku przejścia ucznia szkoły podstawowej w roku szkolnym 2018/2019 do innej szkoły arkusz ocen zakłada się na druku wg wzoru odpowiednio: 1) nr 53a lub 63b w przypadku ucznia klasy III i VI szkoły podstawowej, 2) nr 36 lub 45 w przypadku ucznia klasy I, II, IV i V, 3) nr 53b lub 63m- w przypadku ucznia klasy VII i VIII. Jaki wzór arkusza obowiązuje ucznia, który przyszedł do mnie z innej szkoły i w roku szkolnym 2018/2019 został przyjęty do klasy VI?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Witam! Kto powinien zajmować się w szkole gospodarką odpadami?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe