Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczeń III klasy Szkoły Przysposabiającej do Pracy, który miał już wydłużony etap edukacyjny może jeszcze po nim powtarzać klasę III. Efekty edukacyjne nie są zadowalające i uczeń nie opanował wiadomości i umiejętności opisanych w podstawie programowej.
Wydłużenie etapu edukacyjnego uczniowi specjalnej szkoły przysposabiającej do pracy nie jest tożsame z powtarzaniem przez ucznia klasy. § 5 ust.1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz.U . z 2017r. poz.703) stanowi, że uczniowi specjalnej szkoły przysposabiającej do pracy można wydłużyć etap edukacyjny o jeden rok. Zgodnie z brzmieniem przepisu art. 44q ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (tekst jedn.: Dz.U. z 2017r. poz.2198 z późn.zm.) o ukończeniu szkoły przez ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność umysłową w stopniu umiarkowanym lub znacznym, postanawia rada pedagogiczna, uwzględniając ustalenia zawarte w IPET. Podejmując decyzję o niepromowaniu ucznia należy także wziąć pod uwagę wiek ucznia. W myśl § 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2017r. poz.1578) kształcenie uczniów niepełnosprawnych w szkole ponadpodstawowej może być prowadzone do końca roku szkolnego w tym roku kalendarzowym, w którym uczeń kończy 24. rok życia.
W świetle przywołanych przepisów uczeń specjalnej szkoły przysposabiającej do pracy może powtarzać klasę III, pomimo iż wcześniej miał wydłużony etap edukacyjny.
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (tekst jedn.: Dz.U. z 2017r. poz.2198 z późn.zm.).
2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz.U . z 2017r. poz.703).
3. Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2017r. poz.1578).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Zmieniamy statut szkoły i publikujemy tekst ujednolicony z datą, od kiedy obowiązuje. Czy taka sama data musi być na wszystkich załącznikach do statutu?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy za brak pracy domowej uczeń może otrzymać ocenę niedostateczną? Czy raczej, jeśli tych prac nie odrabia, to wpływa to na ocenę z zachowania za stosunek do obowiązków szkolnych i wpisujemy wówczas uwagę? Proszę również o pomoc w rozwianiu wątpliwości, czy wpisujemy jedynkę za brak stroju gimnastycznego, materiałów na plastykę itd., czy zaliczymy to raczej do kryteriów oceny z zachowania? Proszę o pomoc w rozstrzygnięciu dylematu.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie jestem nowym dyrektorem i niestety w przeciągu kilku lat za poprzedniej Pani Dyrektor Kadra nauczycieli i pracowników nauczyła się niestety unikać obowiązków. Czy np. Zarządzeniem Dyrektora mogę informować nauczycieli z klas sportowych o konieczności zebrania badań sportowych od zawodników? Wydać zarządzenie obsłudze sprzątającej dotyczące wysprzątania konkretnych pomieszczeń, gdyż część słownych próśb kończy się na kilku prośbach?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy wprowadzenie dziennika elektronicznego pilotażowo, jako dodatkowej dokumentacji, wymaga zgody rady pedagogicznej. Część rady pedagogicznej nie wyraża zgody na powyższe rozwiązanie twierdząc, że jest to dla nich dodatkowa praca i nie będą jej wykonywać. Jednocześnie, co wynika z obserwacji i wywiadów, część rodziców dobrze postrzega takie rozwiązanie. Czy wprowadzenie obowiązku tej formy wymaga uchwały rady pedagogicznej, czy też wystarczy zarządzenie dyrektora szkoły?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczniom realizującym nauczanie indywidualne wpisuje się ocenę z zachowania?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe