Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczeń może zrezygnować z nauki języka kaszubskiego po ukończeniu czwartej klasy?
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 4 kwietnia 2012 r. zmienia dotychczasowe rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu wykonywania przez przedszkola, szkoły i placówki publiczne zadań umożliwiających podtrzymywanie poczucia tożsamości narodowej, etniczneji językowej uczniów należących do mniejszości narodowych i etnicznych oraz społeczności posługującej się językiem regionalnym. Zmiany obowiązują od 1 września 2012 r.
Rozporządzenie nie określa terminów wycofywania deklaracji rodziców w sprawieudziału ich dziecka w zajęciach z języka mniejszości narodowej lub etnicznej. Zatem w kontekście dobrowolności składania wniosków, można przyjąć, że wycofanie wniosku może nastąpić w dowolnym czasie, mimo że w momencie złożenia wniosku staje się przedmiotem obowiązkowym ocenianym na świadectwie.
Przepis § 2 ust. 3 stanowiący, że wniosek dotyczy całego okresu nauki ucznia w szkole oznacza, że nie musi on być ponawiany w kolejnych latach nauki, jeśli nie nastąpiła zmiana decyzji rodzica/prawnego opiekuna.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy szkoły muszą opracowywać strategię działań wychowawczych i zapobiegawczych oraz interwencyjnych wobec dzieci i młodzieży zagrożonych uzależnieniem? Jaka jest podstawa prawna? Czy rozporządzenie z 18 VIII 2015 r. dotyczące narkomanii jest aktualne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak prawidłowo interpretować ilość klas/oddziałów w szkole. Mamy w szkole 24 klasy - jest to technikum i jest 5 różnych zawodów. Ze względu małą ilość uczniów i oszczędności połączyłam dwie pierwsze, dwie drugie, dwie trzecie i dwie czwarte ze sobą. W praktyce to wygląda tak, uczniowie mają przedmioty ogólnokształcące razem, a zawodowe oddzielnie. Jest jeden wychowawca, ale dwa dzienniki. Razem jest średnio w klasie 24 uczniów. Jak liczyć odziały - czy jest ich 24 czy 20? Od ilości oddziałów w szkole zależy ilość wicedyrektorów i dodatek funkcyjny.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak prawidłowo robić wpisy w dzienniku zajęć dla grupy dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi rocznego przygotowania przedszkolnego (grupa specjalna - 4 dzieci i różne orzeczenia: autyzm, sprzężenie, niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym)?
Czy zajęcia z wczesnego wspomagania rozwoju dla tych dzieci można realizować w 5-u godzinach bezpłatnych? Czy należy je realizować po realizacji podstawy programowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest forma usprawiedliwienia uczniów młodocianych nie mających 18 lat z zajęć lekcyjnych? Czy to ma być forma zaświadczenia lekarskiego czy zgłoszenie rodziców?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dziecko 3-letnie otrzymało opinię o WWR. Jego mama chce, aby była realizowana w przedszkolu niepublicznym, do którego dziewczynka uczęszcza. W zaleceniach jest m.in. SI, w skład zespołu dyrektor ma możliwość powołania: oligofrenopedagoga, terapeuty, pedagoga (w jednej osobie), logopedy, psychologa. Nie jest niestety w stanie zapewnić SI - czy można realizować np. zajęcia terapeutyczne wykorzystujące elementy SI? Poza tym z kwoty dofinansowania za WWR ciężko jest dziecku zapewnić zajęcia SI.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe