Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczeń realizujący indywidualny tok nauczania jest zobowiązany do zdawania egzaminu klasyfikacyjnego na zakończenie każdego semestru?
Uczeń realizujący indywidualny tok nauczania – z wyjątkiem ucznia klas I-III szkoły podstawowej – jest klasyfikowany na podstawie egzaminu klasyfikacyjnego. Oznacza to, że oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych objętych indywidualnym tokiem nauki ustalane są na podstawie egzaminu klasyfikacyjnego.
Zakres programu jest indywidualnie dostosowywany do ucznia
Należy pamiętać, że zgodnie z § 2 ust. 1 i 2 rozporządzenia w sprawie warunków i trybu udzielania zezwoleń na indywidualny program lub tok nauki oraz organizacji indywidualnego programu lub toku nauki uczeń realizujący indywidualny tok nauczania kształci się według systemu innego niż udział w obowiązkowych zajęciach edukacyjnych, w zakresie jednego, kilku lub wszystkich obowiązujących zajęć edukacyjnych przewidzianych w szkolnym planie nauczania dla danej klasy.
Uczeń ten może realizować w ciągu jednego roku szkolnego program nauczania z zakresu dwóch lub więcej klas i może być klasyfikowany, czy promowany w czasie całego roku szkolnego.
Podstawą do klasyfikacji jest egzamin
Natomiast w myśl § 11 rozporządzenia uczeń realizujący indywidualny tok nauczania – z wyjątkiem ucznia klas I-III szkoły podstawowej – jest klasyfikowany na podstawie egzaminu klasyfikacyjnego. Oznacza to, że oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych objętych indywidualnym tokiem nauki ustalane są na podstawie egzaminu klasyfikacyjnego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o wskazanie zmian w statucie szkoły podstawowej przy tworzeniu oddziału przedszkolnego.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Szanowni Państwo! Aktualizując /dziś/ Regulamin Rekrutacji w przedszkolu niepublicznym na dokument Ustawy o Systemie Oświaty z jakiego dnia powinnam się powołać. Bardzo proszę o wskazanie z Dziennikiem Ustaw włącznie.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Przy podejmowaniu uchwał rad pedagogicznych np. opiniujących w sprawie organizacji pracy przedszkola, w sprawie opinii programów nauczania czy przyjmujących do realizacji plan pracy przedszkola powołujemy się na Ustawę o Systemie Oświaty. Korzystałam z wzorów takich uchwał i jest tam wpisana podstawa prawna powołująca się na Dz. U. Nr 256 poz. 2572 tekst jednolity z 2004 r ze zm. Jednak w innych wzorach zauważyłam inną podstawę prawną Dz. U. z 2015r poz. 2156 ze zm. Chciałam zapytać od kiedy obowiązuje Nowy Dziennik Ustaw i jak należy prawidłowo formułować podstawę prawną do w/w uchwał?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy muszę przyjąć do przedszkola dziecko spoza obwodu?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jestem wicedyrektorem w szkole podstawowej. Mam powołanie na to stanowisko do końca sierpnia 2019 roku. Moja dyrektorka została odwołana ze stanowiska przez organ prowadzący z dniem 29 czerwca 2015 roku. Nie zostałam powołana na p.o. dyrektora wbrew obowiązującym przepisom. P.o została nauczycielka z mojej szkoły. W związku z tym, że odwołana dyrektorka przebywa na zwolnieniu lekarskim. Pani p.o w porozumieniu z organem prowadzącym zarządziła inwentaryzację, przejęła majątek szkoły... no i wymieniła zamki do wszystkich wejść szkolnych. Sporządziła rejestr kluczy. Jako wicedyrektor nie otrzymałam żadnych kluczy, nawet do sekretariatu szkoły. Zaistniała sytuacja i brak zaufania do pełniącej obowiązku dyrektora spowodowały, że zamknęłam swój gabinet na klucz i jako jedyna jestem w posiadaniu w/w kluczy. Pani p.o bardzo na mnie naciska, żebym udostępniła jej klucze do mojego gabinetu, nie wiem w jakim celu. Za rzeczy/dokumentację zgromadzone w gabinecie materialnie odpowiadam ja, zwyczajnie boję się żeby ktoś nie wszedł do mojego gabinetu pod moją nieobecność, a co gorsza żeby mi nie podrzucił czegoś negatywnego na moje stanowisko pracy. Czy mam obowiązek udostępnić pani p.o. klucze do mojego gabinetu? Jeśli tak-jak się zabezpieczyć pod względem formalnym, żeby ewentualne przekazanie kluczy nie zostało wykorzystane przeciwko mnie? Myślałam o spisaniu oświadczenia obu stron i zamieszczeniu wykazu rzeczy znajdujących się w gabinecie. Sama nie wiem jak to rozegrać. Wiem, że u Państwa zawsze można uzyskać fachową pomoc. Proszę o wskazanie mi drogi prawnej w celu wyjaśnienia mojej sytuacji. Serdecznie dziękuję.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe