Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczeń realizujący indywidualny tok nauczania jest zobowiązany do zdawania egzaminu klasyfikacyjnego na zakończenie każdego semestru?
Uczeń realizujący indywidualny tok nauczania – z wyjątkiem ucznia klas I-III szkoły podstawowej – jest klasyfikowany na podstawie egzaminu klasyfikacyjnego. Oznacza to, że oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych objętych indywidualnym tokiem nauki ustalane są na podstawie egzaminu klasyfikacyjnego.
Zakres programu jest indywidualnie dostosowywany do ucznia
Należy pamiętać, że zgodnie z § 2 ust. 1 i 2 rozporządzenia w sprawie warunków i trybu udzielania zezwoleń na indywidualny program lub tok nauki oraz organizacji indywidualnego programu lub toku nauki uczeń realizujący indywidualny tok nauczania kształci się według systemu innego niż udział w obowiązkowych zajęciach edukacyjnych, w zakresie jednego, kilku lub wszystkich obowiązujących zajęć edukacyjnych przewidzianych w szkolnym planie nauczania dla danej klasy.
Uczeń ten może realizować w ciągu jednego roku szkolnego program nauczania z zakresu dwóch lub więcej klas i może być klasyfikowany, czy promowany w czasie całego roku szkolnego.
Podstawą do klasyfikacji jest egzamin
Natomiast w myśl § 11 rozporządzenia uczeń realizujący indywidualny tok nauczania – z wyjątkiem ucznia klas I-III szkoły podstawowej – jest klasyfikowany na podstawie egzaminu klasyfikacyjnego. Oznacza to, że oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych objętych indywidualnym tokiem nauki ustalane są na podstawie egzaminu klasyfikacyjnego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy jest ustalony termin przekazania rodzicom informacji o gotowości szkolnej dziecka - chodzi o diagnozę wstępną, tzw. jesienną?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Gimnazjum zostało przekształcone w szkołę podstawową. Czy do czasu wygaszenia gimnazjum, dla uczniów gimnazjum obowiązuje statut gimnazjum, program wychowawczy i profilaktyczny oraz doradztwo zawodowe oparte na wcześniejszych przepisach?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Rodzice przyprowadzają dzieci pod klasę i czekają do dzwonka,chodzą po szkole podczas lekcji lub przerwy, przesiadują nawet godzinę na korytarzu, czekając do końca zajęć. Nie reagują na prośby dyrektora. Rada Rodziców popiera działania szkoły mające na celu ograniczenia ingerencji rodziców, ale cóż, na pewną grupą nic nie działa. Jak zdecydowanie, ale taktownie rozwiązać problem?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Na podstawie jakiego rozporządzenia dokonuję klasyfikacji uczniów szkoły podstawowej i III gimnazjum za I semestr
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy wprowadzenie dziennika elektronicznego pilotażowo, jako dodatkowej dokumentacji, wymaga zgody rady pedagogicznej. Część rady pedagogicznej nie wyraża zgody na powyższe rozwiązanie twierdząc, że jest to dla nich dodatkowa praca i nie będą jej wykonywać. Jednocześnie, co wynika z obserwacji i wywiadów, część rodziców dobrze postrzega takie rozwiązanie. Czy wprowadzenie obowiązku tej formy wymaga uchwały rady pedagogicznej, czy też wystarczy zarządzenie dyrektora szkoły?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe