Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczeń technikum zawodowego o profilu budowlanym (kształcenie modułowe) ma możliwość wcześniejszego ukończenia szkoły? Uczennica chciałaby zrobić w jeden rok dwa lub trzy lata szkoły i sama zaliczać materiał. Wiem, że może przejść na indywidualny tok nauki, ale jak wygląda kwestia realizacji przedmiotów zawodowych oraz zaliczenia praktyk zawodowych?
Na podstawie § 5 ust. 4 w zw. z ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków i trybu udzielania zezwoleń na indywidualny program lub tok nauki oraz organizacji indywidualnego programu lub toku nauki (Dz.U. z 2017 r., poz. 1569) w przypadku, gdy uczeń ma realizować indywidualny tok nauki według indywidualnego programu nauki, nie można wobec niego stosować obniżenia wymagań edukacyjnych wynikających ze szkolnego zestawu programów nauczania, ustalonego w szkole. Uczennica mogłaby wcześniej ukończyć szkołę, jeżeli zaliczy wszystkie przedmioty teoretyczne, zawodowe oraz odbędzie i zaliczy praktyki zawodowe. Uczeń realizujący indywidualny tok nauki nie jest zwolniony z pełnej realizacji podstawy programowej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nawiązując do pytania nt. zaplanowania w arkuszu dyrektora przebywającego na urlopie bezpłatnym proszę o wskazanie stanowiska, na które po tym urlopie powraca. Czy mam zaplanować jemu godziny dla dyrektora czy dla nauczyciela (co oznacza inną ilosć godzin składających się na jego etat). Dziękuję.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Orzeczenie o potrzebie nauczania indywidualnego oraz orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego to dokumenty niezbędne, aby nauczycielowi wypłacić dodatek za trudne warunki. Jaki dokument powinien upoważniać do wypłaty dodatku za warunki uciążliwe? Czy orzeczenie o stopniu niepełnosprawności?
- Mam pytanie dotyczące odroczenia rozpoczęcia spełniania obowiązku szkolnego. Rodzice ucznia w czerwcu 2020 r. otrzymali opinię w sprawie odroczenia rozpoczęcia obowiązku szkolnego. Matka dostarczyła opinię do przedszkola integracyjnego, do którego dziecko uczęszcza od 4. roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności, ale nie dopełniła obowiązku złożenia wniosku o odroczenie w szkole. Szkoła poszukiwała ucznia, lecz przedszkole nie podało informacji o tym, że dziecko kontynuuje naukę w placówce. W styczniu 2021 r. dyrektor przedszkola skontaktował się ze szkołą, informując o posiadanej opinii. Zgodnie z prawem dyrektor szkoły może odroczyć realizację obowiązku szkolnego do 31 sierpnia w roku, w którym dziecko kończy 7 lat. Co można zrobić w przedstawionej sytuacji? Czy dyrektor szkoły powinien wydać decyzję o odroczeniu ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od kiedy właściciel działki na której trwają prace budowlane przedszkola niepublicznego zwolniony jest z opłaty podatku od nieruchomości. Wpis do ewidencji uzyskałam we wrześniu 2015 r. z datą rozpoczęcia od września 2016 r. Odbiór budynku planowany jest na kwiecień 2016 r.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie, co w sytuacji kiedy nauczyciel wystawia ocenę z zachowania nie stosując się do WSO. Dodam tylko, iż ocena z zachowania powinna być poprawna a nauczyciel-wychowawca stawia bardzo dobrą, mimo iż po zasięgnięciu opinii innych nauczycieli pozostali nauczyciele są odmiennego zdania. Czy dyrektor szkoły może zasięgnąć opinii rady pedagogicznej i zmienić ocenę?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe