Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczeń z opinią o zindywidualizowanej ścieżce kształcenia powinien mieć opracowany indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny?
NIE – dla ucznia posiadającego opinię ze wskazaniem zindywidualizowanej ścieżki kształcenie nie opracowuje się Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego, albowiem:
1. IPET opracowuje się wyłącznie dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane przez Zespół Orzekający PoradniPsychologiczno-pedagogicznej – zgodnie z par. 6 rozporządzenia MEN Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 24 sierpnia 2017 poz. 1578)
2. zindywidualizowana ścieżka kształcenia jest formą pomocy psychologiczno-pedagogicznej, której nie organizuje się dla uczniów objętych kształceniem specjalnym – zgodnie z par. 12 ust 10 rozporządzenia MEN z dnia 9 sierpnia 2017r. w sprawie organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 25 sierpnia 2017 poz, 1591)
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam
Potrzebuję informacji nt.(podstawa prawna)widełek godzin przyznawanych dzieciom powracającym z zagranicy na zajęcia dla wyrównania szans. Mam dziecku ucznia klasy I szkoły podstawowej, który przyjechała z USA.Pilnie trzeba dziecku pomóc. Wiem, że są w tej sprawie wytyczne MEN ale nie mogłam ich dzisiaj zlokalizować. Liczę na pomoc.
Pozdrawia,
M. Sienkiewicz
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie nowe uregulowania prawne obowiązują od 1 stycznia 2015r. w zakresie ochrony danych osobowych i muszą być wprowadzone w szkole?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń (klasa) kl II ponadgimnazjalnej może zrezygnować z wdżwr, mimo niezłożenia w czasie deklaracji rezygnacji tego przedmiotu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy do dnia 31.08.2020 r. rodzic nie musi do wniosku o nauczanie domowe dziecka załączyć opinii Poradni Psychologiczno-pedagogicznej (zgodnie z uregulowaniami prawa oświatowego z 1 czerwca 2020 r.)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły podstawowej, w której od nowego roku szkolnego tworzone są dwa oddziały przedszkolne może przyjąć dzieci czteroletnie, jeśli liczba dzieci pięcioletnich i sześcioletnich w każdym z nich nie przekracza 25 dzieci?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe