Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczniowi z autyzmem ( klasa I SP) oraz uczniowi zagrożonemu niedostosowaniem społecznym w szkole niepublicznej( na prawach szkoły publicznej) można zorganizować zindywidualizowaną ścieżkę kształcenia? Jakie dokmenty byłyby wymagane? Z góry dziękuje za odp.
W szkole, zgodnie z § 6 ust. 2 pkt 7 i § 12 rozporządzenia MEN z 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z 2023 r. poz. 1798), pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana w trakcie bieżącej pracy z uczniem oraz przez zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów, a także w formie zindywidualizowanej ścieżki kształcenia.
Zindywidualizowanej ścieżki nie organizuje się dla:
1) uczniów objętych kształceniem specjalnym;
2) uczniów objętych indywidualnym nauczaniem.
Obejmuje wymienionych w pytaniu uczniów jeżeli nie zachodzą wyżej wymienione sytuacje.
Zindywidualizowana ścieżka obejmuje wszystkie zajęcia edukacyjne, które są realizowane:
1) wspólnie z oddziałem przedszkolnym lub szkolnym oraz
2) indywidualnie z uczniem.
Objęcie ucznia zindywidualizowaną ścieżką wymaga opinii publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, z której wynika potrzeba objęcia ucznia pomocą w tej formie.
Opinia wskazuje:
1) zakres, w jakim uczeń nie może brać udziału w zajęciach edukacyjnych wspólnie z oddziałem szkolnym;
2) okres objęcia ucznia zindywidualizowaną ścieżką, nie dłuższy jednak niż rok szkolny;
3) działania, jakie powinny być podjęte w celu usunięcia barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły.
Uczeń objęty zindywidualizowaną ścieżką realizuje w danej szkole programy nauczania, z dostosowaniem metod i form ich realizacji do jego indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych, w szczególności potrzeb wynikających ze stanu zdrowia.
Na wniosek rodziców ucznia dyrektor szkoły ustala, z uwzględnieniem wspomnianej opinii, tygodniowy wymiar godzin zajęć edukacyjnych realizowanych indywidualnie z uczniem, uwzględniając konieczność realizacji przez ucznia podstawy programowej kształcenia ogólnego.
Nauczyciele prowadzący zajęcia z uczniem objętym zindywidualizowaną ścieżką podejmują działania ukierunkowane na poprawę funkcjonowania ucznia w szkole.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dyrektor szkoły może zawrzeć umowę użyczenia sali gimnastycznej z osobą prywatną(studentowi na ćwiczenia akrobatyczne)?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Ministerstwo Edukacji Narodowej planuje zaostrzyć kwalifikacje wymagane od nauczycieli już od roku szkolnego 2015/2016. Czy w związku z planowanym wymogiem nauczyciele pracujący w szkole podstawowej bez wykształcenia wyższego tracą pracę, czy dotyczyć ma to tylko nowo zatrudnianych nauczycieli?
- Według rozporządzenia w bursie szkolnej mogą mieszkać uczniowie szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Czy istnieje możliwość, by w tego typu placówce mieszkali również uczniowie szkół podstawowych? Jeśli tak, to na jakiej podstawie?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Dotyczy wewnętrznego Regulaminu ZFŚS.
Znalazłam następujące wyjaśnienie dotyczące uprawnień z ZFŚŚ:
"Emeryt korzysta z ZFŚS u ostatniego pracodawcy…… z wyjątkiem sytuacji, gdy ponownie podejmuje zatrudnienie, czyli jeżeli emeryt podjął zatrudnienie w innym zakładzie pracy, wówczas przyjmuje się, że zyskuje on status beneficjenta ZFŚS w tym zakładzie, a traci uprawnienie do ZFŚS w zakładzie, w którym dotychczas był beneficjentem jako emeryt. Stanowisko takie przedstawił Sąd Najwyższy w uchwale z 15 listopada 1991 r. I PZP 56/91, który wskazał, iż status pracownika jest w tym wypadku "mocniejszy" od statusu emeryta. Jeżeli zaś emeryt ponownie podejmie pracę, to świadczenia przysługują mu nie z tej racji, że jest emerytem, lecz dlatego, że jest pracownikiem".
Inna Koleżanka otrzymała interpretację, że jeśli nauczyciel emeryt podejmie pracę w innej szkole, nie w tej, z której jest beneficjentem ZFŚS, to otrzymuje świadczenie zarówno jako emeryt i jako nauczyciel. Nie otrzyma jako emeryt, jeśli zawiesi emeryturę.
Co jest prawdą?
Dodam, że oba źródła jako podstawę prawną podają:
• Uchwała Sądu Najwyższego z 15 listopada 1991 r. (I PZP 56/91).
• Ustawa z 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (tekst jedn. Dz.U. 2016 r. poz. 800 z późn. zm.) - art. 2 pkt 5.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jakie zmiany należy wprowadzić w programie wychowawczo-profilaktycznym szkoły w związku z nowym rozporządzeniem MEN z 2.01.2018 r?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe