Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczniowi z autyzmem ( klasa I SP) oraz uczniowi zagrożonemu niedostosowaniem społecznym w szkole niepublicznej( na prawach szkoły publicznej) można zorganizować zindywidualizowaną ścieżkę kształcenia? Jakie dokmenty byłyby wymagane? Z góry dziękuje za odp.
W szkole, zgodnie z § 6 ust. 2 pkt 7 i § 12 rozporządzenia MEN z 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z 2023 r. poz. 1798), pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana w trakcie bieżącej pracy z uczniem oraz przez zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów, a także w formie zindywidualizowanej ścieżki kształcenia.
Zindywidualizowanej ścieżki nie organizuje się dla:
1) uczniów objętych kształceniem specjalnym;
2) uczniów objętych indywidualnym nauczaniem.
Obejmuje wymienionych w pytaniu uczniów jeżeli nie zachodzą wyżej wymienione sytuacje.
Zindywidualizowana ścieżka obejmuje wszystkie zajęcia edukacyjne, które są realizowane:
1) wspólnie z oddziałem przedszkolnym lub szkolnym oraz
2) indywidualnie z uczniem.
Objęcie ucznia zindywidualizowaną ścieżką wymaga opinii publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, z której wynika potrzeba objęcia ucznia pomocą w tej formie.
Opinia wskazuje:
1) zakres, w jakim uczeń nie może brać udziału w zajęciach edukacyjnych wspólnie z oddziałem szkolnym;
2) okres objęcia ucznia zindywidualizowaną ścieżką, nie dłuższy jednak niż rok szkolny;
3) działania, jakie powinny być podjęte w celu usunięcia barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły.
Uczeń objęty zindywidualizowaną ścieżką realizuje w danej szkole programy nauczania, z dostosowaniem metod i form ich realizacji do jego indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych, w szczególności potrzeb wynikających ze stanu zdrowia.
Na wniosek rodziców ucznia dyrektor szkoły ustala, z uwzględnieniem wspomnianej opinii, tygodniowy wymiar godzin zajęć edukacyjnych realizowanych indywidualnie z uczniem, uwzględniając konieczność realizacji przez ucznia podstawy programowej kształcenia ogólnego.
Nauczyciele prowadzący zajęcia z uczniem objętym zindywidualizowaną ścieżką podejmują działania ukierunkowane na poprawę funkcjonowania ucznia w szkole.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Chcę otworzyć placówkę niepubliczną, czy dotacja będzie przysługiwać na każde dziecko od otwarcia przedszkola czy dopiero po pierwszym pół roku prowadzenia placówki?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Świadectwa drukujemy na zamówionych giloszach szkolnych. W jaki sposób wystawić teraz duplikat świadectwa uczniowi, który odszedł od nas w tamtym roku szkolnym, czyli 203/2014?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Witam. Bardzo proszę o wypisania w punktach szczegółowego wykazu dokumentów, które Zespół Szkół (gimnazjum, szkoła podstawowa oraz oddział przedszkolny) jest zobowiązany umieścić na BIP. Serdecznie dziękuję za pomoc.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Placówka (Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii) całodobowa ogrodzona jest płotem i ma dwie bramy wjazdowe. Jedna brama z tyłu budynku jest otwarta od 6:00 do 16:00 ze względu na dostawców towaru. Brama główna jest zamknięta, ponieważ niedaleko jest boisko, a za bramą ulica. Otrzymałam pismo od Związków zawodowych solidarność że łamię prawo i zagrażam życiu i zdrowiu dzieci bo zamknęłam bramę wjazdową i w razie wypadku nie wjedzie pogotowie (klucz od bramy jest udostępniony w pomieszczeniu na parterze, pomieszczenie nie jest zamykane). Doskonale wiem, że chodzi o brak możliwości wjazdu na teren boiska prywatnymi samochodami stąd to pismo. Jednak związki powołują się na przepisy ppoż i bhp, ja jednak zapisu nakazującego otwarcie bramy nie znalazłam. Proszę o podstawę prawną i wyjaśnienie jak z tą bramą powinno być?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy w publicznym punkcie przedszkolnym pracującym w 5-cio godzinnym trybie obowiązkowe jest dożywianie i w jakim zakresie (śniadania, obiad, podwieczorek)? Czy musi to być catering w przypadku, gdy nie ma własnej kuchni?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe