Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w szkołach składowych zespołu szkół – Technikum, Branżowa Szkoła I stopnia, Szkoła Policealną i Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych - należy opracować, w terminie do 30 listopada 2019 r., statut dla każdej z tych szkół, czy może być jeden dla zespołu? W przypadku gdy będzie konieczność opracowania statut dla każdej z ww. szkół to jakie przepisy prawa należy uwzględnić?
Na podstawie art. 98 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm., każda publiczna szkoła szkoła działa na podstawie statutu, czyli każda szkoła wchodząca w skład zespołu szkół musi posiadać własny statut, którego minimalną treść określają przepisy art. 98 ust. 1 i art. 99 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm. Niezależnie od tego, odrębny statut musi posiadać również zespół publicznych szkół (art. 91 ust. 1 i 6 PO).
Z kolei w przypadku szkół niepublicznych, statut również musi posiadać każda szkoła wchodząca w skład zespołu, o treści obejmującej co najmniej zagadnienia wymienione w art. 172 PO. Natomiast o ewentualnym nadaniu statutu niepublicznych szkół decyduje organ prowadzący, ponieważ taki zespół nie musi go posiadać (art. 182 PO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Chciałabym się dowiedzieć , czy istnieją procedury postępowania dyrektora w sytuacji, gdy uczeń klasy szóstej nie chodzi do szkoły (za przyzwoleniem rodziców). Opuścił już 210 godzin z 377 - wszystkie są usprawiedliwione.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy nad działaniami ZFŚS powinna czuwać Komisja Socjalna? Czy zachodzi konieczność jej powołania w szkole podstawowej, która zatrudnia niewielu pracowników ( do 15 osób)? Jakie dokumenty powinny jej pracę regulować?
- Czy w przypadku, gdy oboje rodziców pracuje w jednej szkole należy się tylko jedna paczka?
- Wzór Regulaminu pracy nauczycieli.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Stan prawny na dzień 1 września 2019r. Statutu Ośmioklasowej Szkoły Podstawowej( zmiany)
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe