Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w związku z ostatnimi zmianami w ustawie o systemie oświaty, szkoła może określić minimalną liczbę punktów, potrzebną do przyjęcia ucznia do szkoły?
Niestety w pytaniu nie ma informacji na temat typu szkoły. W związku z tym, że nowelizacja weszła w życie w trakcie roku rekrutacja do szkól podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych na rok szkolny 2014/2015 i 2015/2016 będzie przeprowadzona na podstawie przepisów przejściowych, które zachowują co do zasady dotychczasowe rozwiązania.
Dyrektor szkoły podstawowej określi zasady przyjęcia do końca lutego
Przy naborze na roku szkolnym 2014/2015 kandydaci na uczniów szkół podstawowych zamieszkujący poza ich obwodami, będą mogli zostać przyjęci, jeśli szkoły będą dysponowały wolnymi miejscami, na zasadach określonych w statutach, podanych do wiadomości przez dyrektora do końca lutego 2014 r.
Statut określa także:
- terminy postępowania rekrutacyjnego,
- wymagane dokumenty,
- terminy składania dokumentów oraz
- sposób przeliczania punktów.
Wniosek rodzice będą musieli skierować do dyrektora, odpowiedzialnego za przeprowadzenie rekrutacji.
Na podobnych zasadach będą przyjmowani kandydaci do gimnazjum
Na analogicznych zasadach będą przyjmowani w roku szkolnym 2014/2015 kandydaci do gimnazjum z tym, że terminy składania wniosków i wymaganą dokumentację określi każdy kurator oświaty. Statuty gimnazjów określą dodatkowo wymagane dokumenty oraz zasady przeliczania punktów.
Kuratorzy oświaty określą terminy rekrutacji i wymogi formalne w odniesieniu do szkół ponadgimnazjalnych
Przy naborze na rok szkolny 2014/2015 to kuratorzy oświaty określą terminy rekrutacji i wymogi co do dokumentacji także w odniesieniu do szkół ponadgimnazjalnych.
W postępowaniu rekrutacyjnym na rok szkolny 2014/2015 do publicznej szkoły ponadgimnazjalnej o przyjęciu kandydatów do klasy pierwszej decydują kryteria ustalone przez dyrektora szkoły, uwzględniające:
- oceny z języka polskiego i trzech wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych;
- osiągnięcia ucznia: ukończenie gimnazjum z wyróżnieniem, szczególne osiągnięcia ucznia wymienione na świadectwie ukończenia gimnazjum;
- liczbę punktów możliwych do uzyskania za wymienione na świadectwie ukończenia gimnazjum oceny z języka polskiego i trzech wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych oraz za osiągnięcia ucznia;
- liczbę punktów możliwych do uzyskania za wyniki egzaminu gimnazjalnego, zawarte w zaświadczeniu o szczegółowych wynikach egzaminu;
- liczbę punktów możliwych do uzyskania za wynik sprawdzianu uzdolnień kierunkowych.
Kryteria ustalą dyrektorzy i podadzą je do wiadomości do końca lutego 2014 r.
Sposób punktowania ocen, wyników egzaminu gimnazjalnego i innych osiągnięć kandydata określą poszczególni kuratorzy oświaty we współpracy z dyrektorami. W razie potrzeby przeprowadzenia drugiego etapu rekrutacji, pod uwagę będą brane są kryteria uwzględniające potrzeby osób objętych szczególną opieką państwa (wielodzietność, niepełnosprawność kandydata lub jego rodziny, samotne wychowywanie kandydata; objęcie go pieczą zastępczą).
Za przeprowadzenie rekrutacji również w tych szkołach, będą odpowiedzialni dyrektorzy, a będą wszczynane na wniosek rodziców albo osobiście przez pełnoletnich uczniów
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W szkole podstawowej mam 21 dzieci 6-letnich (oddział 5 godzinny). Wójt chce abym przyjęła dzieci 5-letnie. Czy mogę domagać się zatrudnienia pomocy do oddziału (choćby na pół etatu). Proszę o przepisy prawa. Dziękuję.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Chcemy przyjąć do szkoły ucznia korzystającego aktualnie z edukacji domowej. Czy może on do szkoły niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej uczęszczać jako słuchacz lub jako uczeń realizujący zajęcia dodatkowe? Jakie są prawne rozwiązania w przypadku przyjęcia ucznia w trakcie roku szkolnego z edukacji domowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kto formalnie ponosi odpowiedzialność za ucznia, który bez pozwolenia opuścił zarówno zajęcia w szkole jak i sam teren szkoły (zwyczajnie uciekł z lekcji). Rodzice są natychmiast telefonicznie informowani o tej sytuacji telefonicznie. Ale jeśli stanie się jakiś wypadek to pod czyją opieką pozostaje takie dziecko w wieku 10-18 lat.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób można przekazać informacje dotyczące diagnozy gotowości szkolnej dziecka rodzicom w trakcie zawieszenia pracy placówek oświatowych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dziecko w wieku 4 lat uczęszcza do przedszkola niepublicznego. Posiada opinie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju od dnia 01 września 2016 r. (zajęcia są realizowane w wymiarze 8 godzin/ miesięcznie). 1 grudnia dostarczono orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego (niedosłuch)- jaką dodatkową dokumentację należy prowadzić? Czy indywidualne zajęcia można wpisywać w dzienniku ogólnym grupy przedszkolnej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe