Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy wszystkie zalecenia, które wynikają z Orzeczenia o Potrzebie Kształcenia Specjalnego powinny zostać zrealizowane w ramach dotacji? Jeżeli jednym z zaleceń będzie punkt np. nauka w mało liczebnej klasie albo wsparcie toku edukacji przez placówkę edukacyjną – czy to pozwoli na pokrycie czesnego?
Publiczna i niepubliczna jednostka oświatowa ma obowiązek zrealizowania wszystkich zaleceń poradni, zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego – § 5 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2020 r., poz. 1309).
Na ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego z tytułu niepełnosprawności przysługuje jedna dotacja, która jest wyższa niż na pełnosprawne dziecko – m.in. art. 25 i art. 26 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych, Dz.U. z 2020 r., poz. 2029. Z części dotacji naliczonej na kształcenie specjalne są finansowane przykładowo wynagrodzenia nauczycieli prowadzących zajęcia przewidziane w indywidualnym planie edukacyjno – terapeutycznym, a z części dotacji naliczonej jak na dziecko bez orzeczenia można sfinansować wynagrodzenie nauczyciela, który nie prowadzi zajęć z IPET tylko np. zajęcia z podstawy programowej w „mało liczebnej klasie”, itp. (art. 35 ust. 4 i 5 UoFZO). Nie wiadomo, na czym ma polegać „wsparcie toku edukacji przez placówkę edukacyjną” w przypadku konkretnego ucznia, ani jakie wydatki placówka poniosła z tego tytułu, a więc nie można rozstrzygnąć, z której części dotacji przyznanej na ucznia mogą zostać sfinansowane wydatki z tym związane.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Przeczytałam art.w sprawie zmian w organizacji szkoły podstawowej. Czy od września 2016r. przestaną funkcjonować szkoły podstawowe o niższym stopniu organizacyjnym? Czy przepis ten jest równoznaczny dla wszystkich obowiązujących do tej pory tego typu szkół? Czy będzie jednak możliwe pozostawienie klas I-III jeśli organ prowadzący ma w przyszłości powołać zepół szkolno-przedszkolny. W szkole funkcjonują klasy I-IIIi 3 oddziały przedszkolne dla dzieci w wieku 3-5 lat.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W naszym przedszkolu niepublicznym od września 2018 roku zajęcia dodatkowe z rytmiki i tańca będzie prowadzić osoba, która nie ma przygotowania pedagogicznego, na podstawie umowy o współpracy (osoba ta prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą). Podczas zajęć na sali będzie obecny nauczyciel. Będziemy się rozliczać na podstawie faktury. Zajęcia dodatkowe nie są płatne przez rodziców. Czy możemy je sfinansować z dotacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- 1. Jakie zmiany w statucie powinien wprowadzić dyrektor zespołu placówek kształcenia ustawicznego. Jesteśmy szkołą dla dorosłych kształcącą wyłącznie w systemie zaocznym. Posiadamy liceum ogólnokształcące, uzupełniające LO, szkoły policealne, zamierzamy też prowadzić kwalifikacyjne kursy zawodowe.
2. Zamierzamy prowadzić pomoc słuchaczom w zakresie doradztwa zawodowego. Jak ma brzmieć zmiana w statucie w tym zakresie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zapytanie - podstawa prawna orzeczenia o kształceniu specjalnym.
Mam sprzeczne informacje nt. podstawy prawnej orzeczeń o kształceniu specjalnym:
zamiast Dz.U. z 2017 r. poz.59 i 949,
czy powinien być:
Dz. U. z 2020 r. poz. 910.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel świetlicy przebywa na zwolnieniu lekarskim, obecnie wyznaczam za niego zastępstwa. Jeśli przejdzie na urlop macierzyński, to mogę nadal kontynuować zastępstwa czy muszę przydzielić godziny ponadwymiarowe? Poproszę o podstawę prawną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe