Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy z dodatkowych zajęć edukacyjnych w liceum (piosenka, zaj. aktorskie) muszą być wystawiane oceny? Jeśli nie jak wpisywać je na świadectwo? Czy formę tych zajęć ma określać statut? Czy można zrobić dodatkowy egzamin i np. wydać dyplom na koniec szkoły z zajęć aktorskich?
Sposób prowadzenia zajęć dodatkowych powinien zostać określony w statucie szkoły, jako zagadnienie z zakresu organizacji pracy szkoły publicznej (art. 60 ust. 1 pkt 4 UoSO, § 2 ust. 1 pkt z załącznika nr 4 do rozporządzenie MEN z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół, Dz. U. z 2001 r. Nr 61, poz. 624 z późn. zm.) lub niepublicznej (art. 84 ust. 2 pkt 4 UoSO).
Zgodnie z ust. 7a załącznika nr 1 do rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2010 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, Dz. U. z 2014 r., poz. 893 z późn. zm. w części świadectwa przeznaczonej na wpisanie dodatkowych zajęć edukacyjnych należy wpisać tylko dodatkowe zajęcia edukacyjne, które zostały wprowadzone do szkolnego planu nauczania na podstawie § 3 ust. 2 rozporządzenia MEN z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych, Dz. U. z 2012 r., poz. 204 z późn. zm. oraz zajęcia nauki języka mniejszości narodowej lub etnicznej, języka regionalnego, nauki własnej historii i kultury. Inne zajęcia dodatkowe nieuwzględnione w planie nauczania nie są wpisywane na świadectwie. Ocenianiu podlegają obowiązkowe i dodatkowe zajęcia edukacyjne uwzględnione w planie nauczania, zachowanie ucznia, zajęcia religii lub etyki, a także zajęcia nauki języka mniejszości narodowej lub etnicznej, języka regionalnego, nauki własnej historii i kultury (art. 44a i n. UoSO). Wewnątrzszkolne ocenianie powinno określać, czy także dodatkowe zajęcia nieuwzględnione w planie nauczania są i w jaki sposób oceniane (np. po zdaniu egzaminu), przy tym oceny nie będą mogły zostać wliczone do średniej i decydować o klasyfikacji oraz promocji ucznia. Możliwe jest wydawanie dyplomów, czyli innego dokumentu niż świadectwo szkolne (art. 44b ust. 6, art. 44f ust. 2 i 3 UoSO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel jest doradcą metodycznym. Z tego tytułu jeden dzień w tygodniu jest nieobecny w pracy. Jeżeli w dniu jego nieobecności wypadnie rada pedagogiczna, to czy powinien w niej uczestniczyć, czy jest to nieobecność usprawiedliwiona?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Rodzice uczennicy w klasie trzeciej po zakończeniu roku szkolnego i otrzymaniu świadectwa przez ich córkę zdecydowali, że chcieliby aby dziecko powtarzało trzecią klasę mimo, iż zdało do klasy czwartej.
Jaką procedurę należy zastosować w tym przypadku?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jaki jest zakres obowiązków pedagoga szkolnego, psychologa szkolnego i pedagoga specjalnego?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jaką instytucję ma prawo (obowiązek) zawiadomić szkoła, jeśli agresywne zachowanie ucznia w trakcie lekcji lub przerwy szkolnej stwarza realne zagrożenie dla innych dzieci i nauczyciel nie zawsze jest w stanie fizycznie zabezpieczyć inne dzieci przed nieprzewidywalną i nieuzasadnioną agresją ze strony ucznia? Mam na myśli sytuację, gdy doraźne wezwanie Policji lub rodzica skutkuje jedynie jednorazowym zabraniem dziecka ze szkoły, w kolejne dni sytuacja się powtarza. Rodzic telefonicznie się tłumaczy, że nie może na każde wezwanie odbierać dziecka ze szkoły ze względu na pracę i sporą odległość, którą ma do pokonania.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jakie są procedury przyjęcia programu wychowawczego?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe