Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy zajęcia rewalidacyjne oraz korekcyjno - kompensacyjne trwają 45 minut czy 60 ?
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 17 listopada 2010 r.w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
§ 6. 1. W szkole pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana uczniom w formie:
1) klas terapeutycznych;
2) zajęć rozwijających uzdolnienia;
3) zajęć dydaktyczno-wyrównawczych;
4) zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, socjoterapeutycznych oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym;
5) zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniem kształcenia i kariery zawodowej - w przypadku uczniów gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych;
6) porad i konsultacji.
(...)
§ 10. Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne organizuje się dla uczniów z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi lub specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Liczba uczestników zajęć wynosi do 5.
§ 13. 1. Godzina zajęć rozwijających uzdolnienia i zajęć dydaktyczno-wyrównawczych trwa 45 minut, a godzina zajęć specjalistycznych - 60 minut.
2. W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się prowadzenie zajęć specjalistycznych w czasie krótszym niż 60 minut, zachowując ustalony dla ucznia łączny czas tych zajęć.
Zatem zajęcia korekcyjno-kompensacyjne zaliczane są do zajęć specjalistycznych, które trwają 60 min. z zastrzeżeniem § 13. 2, z tym w rozliczeniu np. miesięcznym (w zależności od ustaleń przyjętych w szkole) suma czasu trwania godzin powinna dać średnią 60 min.
Jesli chodzi o zajęcia rewalidacyjne, które najczęściej mają charakter zajęć terapeutycznych, np. prowadzonych w ramach terapii pedagogicznej, są zajęciami rewalidacyjno-wychowawczymi, specjalistycznymi - trwają 60 min (patrz: zalecenia w orzeczeniu).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Która szkoła powinna wydać duplikat świadectwa ukończenia gimnazjum? Nadmieniam, że klasy gimnazjalne zostały włączone do szkoły podstawowej od tego roku szkolnego.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W chwili obecnej dyrektorem przedszkola niepublicznego jest nauczyciel kontraktowy z wykształceniem wyższym pedagogicznym (mgr) i podyplomowymi studiami z zakresu zarządzania (SGH). Od 1 stycznia 2015 przedszkole będzie przedszkolem publicznym (nadal nie zmienia się forma własności- właściciele osoba prywatna i zatrudnienie - nauczyciele zatrudnieni na podstawie umowy o pracę, a nie Karty Nauczyciela). W przedszkolu na podstawie umowy o dzieło jest zatrudniony nauczyciel mianowany jako opiekun stażu. Czy od 1 stycznia 2015 w tej sytuacji obecny dyrektor ma odpowiednie kwalifikacje do zajmowania tego stanowiska?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak wygląda procedura raportowania o wynikach kontroli w szkole?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- 3. Uchwała rada powiatu wprowadziła algorytm rozliczania tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli, którzy w pewnych miesiącach roku nie wypracowują pensum (np. klasy na praktyce) - tzw. pensum uśrednione. Powoduje to jednak zwiększenie pensum we wszystkich miesiącach roku, co skutkuje obniżeniem stawki za godzinę i wartości każdej wypracowanej godziny ponadwymiarowej, również w tych miesiącach, w których nauczyciel wypracowuje pensum oraz nadgodziny. Czyli nauczyciel z pensum 18 h, nie otrzymuje stawki np. 55,00 zł/h (jak to wynika z pensum), ale ma je uśrednione do np. 18,52 i jego stawka wychodzi np. 53,50 zł. Traci na tym co miesiąc w płatności za nadgodziny. Czy jest to prawidłowe?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem wicedyrektorem ds. dydaktycznych w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym. Posiadam umowę o pracę na stanowisku nauczyciela- z mianowania. W dodatku do umowy mam wyznaczoną wysokość urlopu w ilości 56 dni.
Czy taka ilość urlopu mi przysługuje?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe