Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy zapis w Statucie szkoły o tym, że szczegółowe zasady oceniania znajdują się w Wewnątrzszkolnych zasadach oceniania- jest prawidłowy. czy można w Statucie zawrzeć rozdział: Szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego uczniów, a oprócz tego uchwalać osobny dokument zawierający szczegółowe warunki oceniania oraz przeprowadzania egzaminów klasyfikacyjnych, sprawdzających, poprawkowych?
Na ten temat pisaliśmy wielokrotnie: we wrześniu, październiku, listopadzie br.Szkoła ma ustawowy obowiązek szczegółowe zasady oceniania opisać w statucie.
Podstawa prawna: Ustawa o systemie oświaty z dnia 7.09.1991 r. (ze zm.), w szczególności art. 44b.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W szkole wprowadzono system punktowy zachowania ucznia. Zdaniem rady pedagogicznekj jest on przejrzysty i bardziej obiektywny. Natomiast w ankietach podczas kontroli przeprowadzanej przez kuratorium rodzice (2 głosy na 25 rodziców) opowiadało się, że system jest zbyt "ostry", ich zdaniem trzeba go złagodzić. Pani wizytator zaleciła zmianę obecnego systemu oceniania zachowania. Jak wobec tego należy postąpić, co powinien zrobić w tej sytuacji dyrektor, który myśli podobnie jak jego nauczyciele. Poprzednio, gdy na podstawie kryteriów oceniali zachowanie wychowawcy, dochodziło do rozbieżności zdań w wystawianiu ocen z zachowania na radach pedagogicznych, obecie takich sytuacji nie ma. Uczeń otrzymuje 100 pkt., któr może podwyższyć wykonując różne prace, biorąc udział w apelach i inn., może na bieżąco kontrolować stan swojego konta.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel, uczniowi, który miał powyżej 50% obecności na w-fie ale na tych lekcjach nie ćwiczył za co otrzymywał oceny ndst (w sumie 29 ocen), wystawił na koniec semestru - nieklasyfikowany. Czy miał rację?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy w związku z reformą szkolnictwa, dołączeniem po raz pierwszy oddziału klasy III do struktur szkoły, można opracować dla szkoły podstawowej niepublicznej z uprawnieniami szkoły publicznej nowy statut, od jego podstaw? Jaka jest procedura postępowania w takim przypadku? Od roku pełnię funkcję dyrektora placówki, chciałabym opracować Statut bez konieczności wprowadzania zmian do starego, stąd proszę o szczegóły Dziękuję za odpowiedź.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- dziękuję za odpowiedż. Analizując dalej ten temat co w takim przypadku jeśli miała orzeczenie o o znacznym stopniu niepełnosprawności to organ prowadzący przyznał 2 godziny na zajęcia rewalidacyjne i 10 godzin na nauczanie indywidualne (czyli funkcjonowanie w środowisku, muzyka z rytmiką itd zgodnie z rozporządzeniem) teraz jeśli ma orzeczenie o głębokim stopniu niepełnosprawności to organ prowadzący przydzieli 10 godzin na zajęcia rewalidacyjno - wychowawcze. co zrobić z obecnym arkuszem skoro mam tam przydzielone 12 godzin dla nauczycieli, jeśli zmienię aneksem to braknie mi 2 godziny do etatu nauczyciela. jak to prawnie rozwiązać.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o rozstrzygnięcie poniższych wątpliwości związanych z treścią statutu szkoły ponadpodstawowej/ponadgimnazjalnej :
1. Czy jest konieczne, aby uczeń szkoły występował z wnioskiem/podaniem o możliwość przystąpienia do egzaminu poprawkowego? Czy taki zapis powinien znaleźć się w statucie szkoły?
2. Czy prawidłowym jest zapis w statucie szkoły, mówiący, że prace pisemne uczniów są udostępnianie do wglądu uczniom i rodzicom jedynie na terenie szkoły?
3. Czy można w ramach wprowadzonego w szkole systemu bezpieczeństwa zablokować uczniom możliwość wychodzenia z budynku szkoły w czasie lekcji oraz przerw? Jeśli np. klasa ma lekcje w godzinach 8:00 - 13:30, to przykładowo uprawnienia przydzielamy w godzinach 7:00-8:15 i 13:20-16:00. Pomiędzy godzinami 8:15, a 13:20 uczeń zbliżając kartę do czytnika nie wyjdzie ze szkoły. W tych godzinach może jedynie zostać wypuszczony przez pracownika szkoły. Jeśli tak, to czy taki zapis powinien znaleźć się w statucie szkoły?
4. Czy można wprowadzić zapis do statutu, mówiący o tym, że w przypadku udowodnienia samowolnego opuszczenia zajęć lekcyjnych przez ucznia, które nie jest związane z przyczynami zdrowotnymi lub rodzinnymi (tzw. "wagarowanie") nieobecność ta nie będzie mogła zostać usprawiedliwiona?
Proszę o podanie podstaw prawnych.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe