Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czym zajmuje się w szkole psycholog? Jaki zakres obowiązków w szkole ma psycholog? Czy mam mu dać je na piśmie?
Zadania psychologa szczegółowo określa statut danej szkoły publicznej lub niepublicznej (art. 98 ust. 1 pkt 7, art. 172 ust. 2 pkt 5 ustawy ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 59). Jeśli zachodzi potrzeba doprecyzowania zakresu obowiązków lub powierzenia niektórych z dopuszczalnych w statucie, można ich zakres określić na piśmie. Psycholog m.in. może realizować zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno – pedagogicznej (§ 4 ust. 2, § 6 ust. 2 pkt 5 i 8 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, Dz.U. z 2017 r., poz. 1591), z wczesnego wspomagania rozwoju dziecka (§ 3 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, Dz.U. z 2017 r., poz. 1635), w ramach zespołu pracującego z dzieckiem niepełnosprawnym z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego lub jako uczestnik zebrań takiego zespołu (§ 6 ust. 1 pkt 2 i ust. 8 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, Dz.U. z 2017 r., poz. 1578).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Rodzic dziecka z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego został decyzją dyrektora zwolniony z opłat za wyżywienie dziecka w przedszkolu. Czy przedszkole prywatne może opłaty za wyżywienie tego dziecka pokrywać z dotacji na kształcenie specjalne?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor jednostki chcąc wprowadzić do użytku instrukcję kancelaryjną, powinien ją najpierw przesłać do właściwego oddziału Państwowego Archiwum i czekać do momentu uzyskania jej zatwierdzenia? Czy też wysyłając wzór takiej instrukcji do zatwierdzenia, należy ją równocześnie wdrożyć?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W LO niepublicznym uczeń przez cały rok szkolny przebywa w szpitalu psychiatrycznym i tam się uczy. Jesteśmy jego szkołą macierzystą. Jak traktować jego frekwencję (zapisy w dzienniku lekcyjnym?), czy wpisywać go do SIO, czy zgłaszać w comiesięcznych raportach do Biura Edukacji? Jest niepełnoletni.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy macie Państwo gdzieś w opracowaniach diagnozę czynników ryzyka oraz czynników chroniących ? Będę bardzo wdzięczna za jej stworzenie, przynajmniej jej podwalin.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły może być członkiem rady nadzorczej z ramienia Skarbu Państwa?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe