Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czytając rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego, znalazłam zapis: § 35. „Przepisów § 22–24 i § 34 nie stosuje się do niepublicznych szkół i placówek”. Czyżby z wyżej wymienionych artykułów wynikało, że w przedszkolu niepublicznym nie muszę m.in. przeprowadzać ewaluacji wewnętrznej, opracowywać na każdy rok szkolny planu nadzoru pedagogicznego, przedstawiać wyników i wniosków ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego itp.?
W niepublicznym przedszkolu nie stosuje się przepisów (a więc nie ma obowiązku realizowania zadań w nich określonych) § 22–24 i § 34 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz.U. z 2020 r., poz. 1551, co wynika z wyraźnego brzmienia § 35 ww. rozporządzenia. Prawodawca nie wymaga, aby w niepublicznym przedszkolu dyrektor wraz z nauczycielowi sprawowali wewnętrzny nadzór pedagogiczny (w tym przeprowadzali ewaluację); był opracowywany plan nadzoru pedagogicznego; były formułowane i przedstawiane wyniki i wnioski ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego; by przedszkole niepubliczne musiało zmodyfikować plan nadzoru pedagogicznego opracowany na rok szkolny 2017/2018. Natomiast na zasadzie dobrowolności zadania te przedszkole może wykonywać i w takiej sytuacji prowadzenie wewnętrznego nadzoru pedagogicznego powinno zostać uregulowane w statucie danej placówki (art. 172 ust. 3 i art. 102 ust. 1 pkt 8 i 12 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2021 r., poz. 1082). Konieczna jest więc jeszcze analiza statutu konkretnego niepublicznego przedszkola, które może przyjąć zasady wewnętrznego nadzoru pedagogicznego takie same lub inne od tych obowiązujących w publicznych przedszkolach albo może w ogóle go nie prowadzić.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o informację czy istnieje jakakolwiek podstawa prawna regulująca konieczność powoływania do istnienia w szkole Zespołów Przedmiotowych? Moja szkoła jest szkołą relatywnie małą (80 uczniów) z niewielką liczbą nauczycieli (12, beze mnie - wszyscy nieetatowi). Czy wielkość szkoły i liczba nauczycieli mają w takim przypadku jakiekolwiek znaczenie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor przedszkola niepublicznego może napisać jedno sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego na koniec roku szkolnego, podsumowujące cały rok szkolny, czy musi napisać dwa (jedno po I semestrze, a drugie po II semestrze?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Do końca miesiąca należy złożyć do organu prowadzącego Plan Doskonalenia Zawodowego Nauczycieli.Czy macie Państwo jakiś wzorcowy plan. Jeśli tak, to proszę o udostępnienie.
Pozdrawiam, dziękuję.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego wydane z uwagi na Autyzm, jednak w normie intelektualnej może uczęszczać do szkoły Branżowej I st specjalnej. Nadmieniam ze uczeń ma trudności z codziennym funkcjonowaniem i nauką w szkole masowej nie wpływa dobrze
na ucznia. Rodzic chce zapisać ucznia kierując się dobrem dziecka. Zarówno w szkole masowej, jak i ogólnodostępnej będzie realizować tą samą podstawę programową i korzystać z tych samych podręczników. Jak można to uczniowi i rodzinie umożliwić? Na jakie podstawy prawne się powołać lub od kogo uzyskać zgodę?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy dla dziecko mającego Opinię o Wczesnym Wspomaganiu Rozwoju opracowuje się IPET, czy Indywidualny Program Wspierania Rozwoju w ramach zajęć z Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe