Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dlaczego wobec tego w Informacji o sposobie organizacji i przeprowadzania egzaminu maturalnego w roku szkolnym 2017/2018, która znajduje się na stronie CKE figuruje zapis: WARUNKI ZDANIA EGZAMINU MATURALNEGO 1. Absolwent zdał egzamin maturalny, jeśli z każdego z przedmiotów obowiązkowych w części ustnej i w części pisemnej otrzymał co najmniej 30% punktów możliwych do uzyskania oraz przystąpił do części pisemnej egzaminu maturalnego z co najmniej jednego przedmiotu dodatkowego. 2. Absolwent, który nie otrzymał co najmniej 30% punktów możliwych do uzyskania z jednego lub więcej przedmiotów obowiązkowych lub nie przystąpił do części pisemnej egzaminu maturalnego z co najmniej jednego przedmiotu dodatkowego lub któremu a. unieważniono egzamin z danego przedmiotu obowiązkowego w części pisemnej lub części ustnej, lub b. unieważniono egzamin w części pisemnej z przedmiotu dodatkowego, przy czym był to jedyny egzamin w części pisemnej z przedmiotu dodatkowego, do którego przystąpił, lub c. unieważniono wszystkie egzaminy w części pisemnej z przedmiotów dodatkowych, do których przystąpił nie zdał egzaminu maturalnego.
Niezależnie od treści art. 369 PWuPO, z której wynika wejście w życie znowelizowanego przepisu art. 44zzl UoSO od dnia 1 września 2017 r., jednocześnie z art. 297 ust. 2 PWuPO wynika obowiązywanie art. 44zzl UoSO w wersji przed nowelizacją (podaną przez OKE) do absolwentów dotychczasowego trzyletniego liceum ogólnokształcącego - do roku szkolnego 2026/2027, absolwentów dotychczasowego czteroletniego technikum - do roku szkolnego 2027/2028, absolwentów branżowej szkoły II stopnia, którzy ukończyli kształcenie w branżowej szkole I stopnia jako absolwenci dotychczasowego gimnazjum - do roku szkolnego 2028/2029.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Prowadzę niepubliczną szkołę z uprawnieniami szkoły publicznej.Mam pytanie dotyczące terminów przekazywania dotacji przez Urząd Gminy na konto szkoły.Nie otrzymałam od Gminy uchwały dotacyjnej,zawierającej terminy przekazywania dotacji,ponieważ w gminie poinformowano mnie,że nie ma takiej uchwały.Na jednym ze szkoleń dowiedziałam się,że dotacje powinny być przelewane przez Gminę na konto szkoły do 15-go dnia każdego miesiąca.Jakie przepisy regulują ten termin?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem wiejskiej szkoły do 70 uczniów. Prowadzimy też oddział przedszkolny. W 2013r. szkoła została przekazana stowarzyszeniu, które utworzyli rodzice i nauczyciele. Jesteśmy szkołą publiczną. Gmina przekazuje nam subwencję w 12 ratach na szkołę i na oddział przedszkolny. Moje pytanie dotyczy dotacji na oddział przedszkolny. Jeśli rodzice dzieci pięcioletnich w drodze rekrutacji na 2016/2017 zapiszą je do szkoły, czy mamy prawo do dotacji z gminy na pięciolatków (jeśli utworzymy jeden oddział, czyli połączymy pięciolatków z sześciolatkami? ). Czy jednak, aby otrzymać dotację na pięciolatków, trzeba utworzyć oddzielny oddział dla pięciolatków i oddzielny dla sześciolatków?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinno wyglądać pozyskiwanie i gospodarowanie funduszami Rady Rodziców?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o doprecyzowanie i podanie podstawy prawnej jak długo należy archiwizować dokumentację szkolną? Chodzi mi o to jak długo należy przetrzymywać taką dokumentację w szkole i po jakim czasie należy ją oddać do archiwum? Przede wszystkim chodzi mi o dzienniki lekcyjne, księgi słuchaczy (dodatkowo jakiej kategorii jest to dokumentacja? B-5, 10 ... ?)
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy jestem jednoosobową działalnością gospodarczą prowadzącą niepubliczne przedszkole, czy tylko niepublicznym przedszkolem jako placówka oświatowa? Czy mogę posiadać wpis w CEIDG i wpis w Urzędzie Gminy jako placówka oświatowa, czy powinnam mieć tylko wpis w Urzędzie Gminy w placówkach oświatowych? Czy mogę korzystać z tarczy antykryzysowej?
Opis:
W 2012 r. otrzymałam dotację z Urzędu Pracy na rozpoczęcie działalności gospodarczej. Aby otrzymać pieniądze musiałam założyć działalność i wpisać ją w CEIDG, wpisałam główny nr PKD 88.91.Z Opieka dzienna nad dziećmi i 85.10.Z wychowanie przedszkolne. GUS nadał mi regon. Od lipca 2012 r. otworzyłam punkt przedszkolny - dostałam wszystkie pozwolenia i wpis do placówek oświatowych w Urzędzie Gminy - nadano mi drugi regon placówki oświatowej. W 2016 roku przekształciłam punkt przedszkolny w niepubliczne przedszkole.
Proszę o rozwianie moich wątpliwości, czy ta sytuacja jest poprawna?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe