Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Do I klasy szkoły podstawowej została przyjęta uczennica z orzeczeniem o kształceniu specjalnym ze względu na autyzm. Rodzice zgłosili potrzebę korzystania ze świetlicy szkolnej do godziny 16. Jakie warunki należy zapewnić w/w dziecku? Ile osób może być w grupie? Czy osoba prowadząca zajęcia musi mieć kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej? Czy musi to być nauczyciel wspomagający/wspierający nauczyciela w czasie zajęć dydaktyczno-wychowawczych?
Konieczność zapewnienia na świetlicy jakichś warunków dostosowanych do indywidualnych potrzeb konkretnego dziecka z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego mógłby określać wyłącznie IPET, ponieważ nie są one wymienione w żadnym obowiązującym przepisie - § 6 ust. 1 pkt 2 i pkt 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2017 r., poz. 1578). W świetlicy szkolnej w szkole ogólnodostępnej liczba dzieci w oddziale pod opieką jednego nauczyciela (wychowawcy świetlicy) nie może przekraczać 25 osób - § 7 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz. u. z 2019 r., poz. 502). Wychowawca świetlicy nie musi mieć kwalifikacji z pedagogiki specjalnej jak nauczyciel wspomagający, ponieważ wystarczające jest np. posiadanie kwalifikacji nauczyciela szkoły podstawowej - § 24 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 2017 r., poz. 1575). Ewentualna obecność na tych zajęciach również nauczyciela wspomagającego jest uzależniona od tego, czy taka potrzeba została określona dla danego dziecka w IPET - § 6 ust. 1, § 7 ust. 7 pkt 1 rozporządzenia MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel w Naszej szkole był zatrudniony do 31.08.2018 r.
Z dniem 1 września 2018 r. został przeniesiony do innej szkoły w innej miejscowości i tam jest zatrudniony na podstawie mianowania na pełny etat.
W dniu 07.12.2018 roku nauczyciel zwrócił się do Naszej szkoły (nie jest już naszym pracownikiem) z wnioskiem o wypłatę świadczenia finansowego z ZFŚS za okres zatrudnienia w roku szkolnym 2017/2018.
Czy nauczyciel ma prawo do otrzymania świadczenia z Naszego ZFŚS skoro nie jest już Naszym pracownikiem.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak należy realizować treści edukacji zdrowotnej z zajęć wf? Czy podajemy je w trakcie zajęć praktycznych czy mają stanowić oddzielny blok teoretyczny w ramach wf?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy kapłan, który organizuje szkolne rekolekcje ma obowiązek co najmniej miesiąc przed ich rozpoczęciem przedstawić ich program do zatwierdzenia dyrektorowi szkoły? Czy dyrektor szkoły ma obowiązek zaangażować nauczycieli przy opiece nad dziećmi podczas rekolekcji?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy w księdze ewidencji dzieci i młodzieży wpisujemy tylko dzieci zamieszkałe na pobyt stały czy też wszystkie dzieci zamieszkałe w obwodzie danej szkoły (pobyt stały i czasowy) ?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie odnośnie pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Mianowicie mam w placówce dziecko z orzeczeniem w jaki sposób mam zorganizować nauczyciela dla takiego dziecka? Czy trzeba to w Departamencie oświaty zgłaszać?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe