Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Do naszej szkoły uczęszczają uczniowie narodowości czeczeńskiej w ogólnej liczbie 70 osób. Czy dla tych dzieci szkoła powinna zorganizować lekcje religii ich wyznania, czy mogą to być zajęcia z etyki?
W publicznych szkołach podstawowych, gimnazjach, ponadpodstawowych i ponadgimnazjalnych, organizuje się w ramach planu zajęć szkolnych naukę religii i etyki: 1) w szkołach podstawowych i gimnazjach - na życzenie rodziców (opiekunów prawnych), 2) w szkołach ponadpodstawowych i ponadgimnazjalnych - na życzenie bądź rodziców (opiekunów prawnych), bądź samych uczniów; po osiągnięciu pełnoletności o pobieraniu religii i etyki decydują sami uczniowie. Życzenie, o którym mowa wyżej, jest wyrażane w najprostszej formie oświadczenia, które nie musi być ponawiane w kolejnym roku szkolnym, może natomiast zostać zmienione.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy mogę zrobić podział na grupy na zajęciach artystycznych ze względu na zainteresowania uczniów. Np. część klasy ma zajęcia muzyczne a druga część plastyczne. Tym samym zwiększy się liczba godzin dla nauczyciela.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaki rodzaj zajęć indywidualnych może prowadzić nauczyciel wychowania przedszkolnego, który ukończył studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki? Czy może prowadzić indywidualną terapię pedagogiczną z dziećmi z orzeczeniem o kształceniu specjalnym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy prawnie zasadne jest pytanie rodziców w ankiecie na początku roku szkolnego o wyrażenie zgody na udział dziecka w wyjściach klasowych mających na celu realizację zadań dydaktycznych i wychowawczych oraz
wyjściach klasowych mających charakter dydaktyczno- rekreacyjny? Sądzę, że jest to zawarte w działaniach szkoły i jedyną barierą moze być kwestia opłaty za wyjście.
Dziękuję za odpowiedź.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Reforma oświaty zakłada,że od pierwszego września sześcioletnie szkoły podstawowe zostaną przekształcone w ośmioletnie szkoły podstawowe. Czy jest możliwe, żeby w jednej części budynku powstała szkoła podstawowa I-III, a w drugiej części szkoła podstawowa V-VI?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc. Szkoła ponadgimnazjalna ma zapis w statucie, że pracuje w systemie semestr I i semestr II. Uczeń na I sem. nie miał żadnych podstaw do wystawienia ocen z trzech przedmiotów i otrzymał z nich nieklasyfikowania. Rada Pedagogiczna analizując tę sytuację (uczeń opuścił ponad 300 godz. w tym ponad 150 nieusprawiedliwionych, powtarzający klasę, wobec ucznia zastosowano procedury szkolne zgodnie ze statutem w związku z nieobecnościami, objęty pomocą psychologiczno-pedagogiczną, uczeń niewspółpracujący ani z nauczycielami, ani ze specjalistami; nauczyciele zostali zapoznani przez dyrektora z rozporządzeniem MEN z 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania (...) z późn. zm. wg tekstu ujednoliconego na stan 10.12.2010 r. z parag.16, parag.17) nie wyraziła zgody na egzaminy klasyfikacyjne, większością głosów ponad 90%. Jaką decyzję ma podjąć dyrektor? Czy może skreślić ucznia w wyniku braku klasyfikacji śródrocznej? Czy może nie uznać decyzji Rady Pedagogicznej i ucznia pozostawić w klasie? Jeżeli tak, to jak powinna wyglądać dokumentacja?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe