Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dziecko w wieku przedszkolnym posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego (ze względu na autyzm) wydane przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną oraz orzeczenie o niepełnosprawności (ze względu na SYMBOL: 12-C 11-I) wydane przez Zespół do spraw orzekania o niepełnosprawności - czy będąc w posiadaniu tych dwóch dokumentów należy uznać niepełnosprawność za sprzężoną czy oczekiwać na nowe orzeczenie o niepełnosprawności sprzężonej?
Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego zostało wydane jedynie ze względu na autyzm. Pojęcie „niepełnosprawności sprzężonych” definiuje art. 4 pkt 32 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2020 r., poz. 910 i należy przez to rozumieć występowanie u dziecka niesłyszącego lub słabosłyszącego, niewidomego lub słabowidzącego, z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją, z niepełnosprawnością intelektualną albo z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, co najmniej jeszcze jednej z wymienionych niepełnosprawności. Autyzm występujący wraz z niepełnosprawnością o symbolu 11-I (czyli inne schorzenia, w tym: endokrynologiczne, metaboliczne, zaburzenia enzymatyczne, choroby zakaźnie i odzwierzęce, choroby układu krwiotwórczego i inne), która jest zdefiniowana w § 32 ust. 2 pkt 11 rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 lipca 2003 r. w sprawie orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności (Dz.U. z 2018 r., poz. 2027 ze zm.), nie jest zaliczany do niepełnosprawności sprzężonych. Dlatego w związku z organizacją kształcenia specjalnego nie ma podstawy do oczekiwania na orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawności sprzężone.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczycielka zatrudniona w moim przedszkolu przebywa na zwolnieniu lekarskim po skomplikowanej operacji od 5 lipca i będzie je kontynuowała aż do końca roku kalendarzowego. Z kolei z dniem 1 stycznia 2017 roku będzie korzystała z rocznego urlopu dla poratowania zdrowia. Chciałam się dowiedzieć, czy pracownica musi powrócić do pracy przed urlopem dla poratowania zdrowia (uzyskać zdolność od lekarza po zakończonym leczeniu) ? Czy też może bezpośrednio przejść na urlop dla poratowania zdrowia z długotrwałego L-4 (bez badań kontrolnych) ?
- Zwracam się z pytaniem czy zakup i montaż klimatyzacji w sali zajęć dla dzieci w przedszkolu niepublicznym można rozliczyć w ramach dotacji oświatowej? Montaż ten jest konieczny ze względu na wysokie wartości temperatur w okresie letnim i ryzyko wystąpienia udaru cieplnego u dzieci.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Witam -pytanie dotyczy ZFŚS - czy pracownik zatrudniony na czas roku szkolnego na 3/40 opieka nad dowozem jest uprawniony do takich samych kwot np. zapomogi świątecznej jak pracownik na pełnym etacie ,czy można to uregulować zapisem w naszym regulaminie ZFŚS . Proszę o odpowiedź.
- Mam pytanie odnośnie wyposażenia gabinetu pielęgniarki szkolnej - Gmina ma możliwość pozyskania na ten cel środków finansowych. Szkoła, a właściwie zespół szkół, nie ma takiego gabinetu. Mam wypisać przedmioty, meble i sprzęt, który jest mi potrzebny do urządzenia gabinetu?
Nie mogę znaleźć jednoznacznych przepisów w tej kwestii.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację, czy nauczyciel może powiesić w swojej klasie krzyż bez uzgodnienia z dyrektorem szkoły. Jak należy rozwiązać tę sprawę?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe