Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dziękuję za odpowiedź ale chodzi właśnie o to na jakiej podstawie mogę wpisać do statutu możliwość przyjmowania innych osób niż młodzież i wychowawcy. Przecież nie ma o tym mowy w rozporządzeniu z 12 maja 2011 r. Pozdrawiam
Podstawowym dokumentem regulującym prawne podstawy funkcjonowania szkolnego schroniska młodzieżowego jest jego statut. Pierwszy statut nadaje organ prowadzący, tworzący SSM na podstawie projektu przedłożonego przez dyrektora placówki. Wszelkie późniejsze zmiany lub dodatkowe wpisy w statucie powinny być dokonywane za zgodą/po akceptacji tegoż organu. Zatem również zapis o przyjmowaniu do SSM innych osób niż uprawnione na mocy wspomnianego już rozporządzenia MEN z 12 maja 2011r.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W naszej szkole mamy dzieci, które w roku szkolnym 2017/2018 uczęszczały do klasy 2 oddziału gimnazjalnego i nie otrzymały promocji . Obecnie kontynuują naukę w klasie 8 szkoły podstawowej.
Proszę o wyjaśnienie następujących kwestii:
1. Czy dzieci powinny byś wpisane do księgi uczniów szkoły podstawowej i powinny otrzymać nowy numer ucznia ? Czy powinny otrzymać nową legitymację z pieczęciami szkoły podstawowej czy legitymacja wystawiona przez gimnazjum pozostaje ważna?
2. Proszę również o informację w sprawie arkuszy ocen, czy w/w dzieci powinny mieć założony nowy arkusz ocen szkoły podstawowej czy kontynuujemy arkusz ocen założony w gimnazjum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczniowi, który ma nauczanie indywidualne z włączeniem do klasy należy wpisywać nieobecności na lekcjach, z których jest zwolniony, a klasa ma wciąż zajęcia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W oddziale przedszkolnym mam dziecko z niepełnosprawnością ruchową. W orzeczeniu jest wskazana rehabilitacja. Na jakich zasadach mogę zatrudnić rehabilitanta i czy ta rehabilitacja możne odbywać się w specjalistycznym gabinecie, w jaki sposób dokumentować pracę i jaką podpisać umowę?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w ramach Zespołu Szkół, w którego skład wchodzi: szkoła podstawowa, branżowa I stopnia i szkoła przysposabiająca do pracy, dopuszczalne jest stworzenie w ramach jednego Statutu paragrafów uwzględniających 3 typy szkół w zespole - 1 statut dla całego Zespołu Szkół, ale uwzględniający różne typy szkół? Czy można taki statut mieć w jednym dokumencie, czy każda ze szkół wymaga odrębnego statutu? Jako rada pedagogiczna planujemy wprowadzić paragrafy wyszczególniające dany typ szkoły. Proszę o podanie podstawy prawnej dla połączenia w 1 dokument 3 typów placówek w ramach jednego zespołu. Czy takie rozwiązanie jest możliwe do przeprowadzenia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy "stare” ramowe plany nauczania będą obowiązywały w klasie V i VI Szkoły Podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe