Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dzień dobry Czy jest możliwe zatrudnienie nauczyciela jako nauczyciela wspomagającego, po ukończeniu studiów licencjackich o kierunku pedagogika specjalność Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna. Nauczycielka jest w trakcie studiów II stopnia na kierunku pedagogika specjalność : Resocjalizacja z socjoterapią.(przewidywany termin ukończenia studiów 2025 r). Nauczycielka obecnie pracuje w Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi, w oddziale "zerówkowym".
W kontekście zadanego pytania należy zauważyć, że z dniem 3 sierpnia 2019 r. weszły w życie przepisy rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z 25.07.2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela, które w § 2 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z 14.09.2023 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, zostały nazwane "nowym standardem kształcenia". W tym przypadku jest to istotne, gdyż w § 35 pkt 5 rozporządzenia zostało zawarte, że kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela dodatkowo zatrudnionego w celu współorganizowania kształcenia uczniów niepełnosprawnych posiada m.in. osoba, która ukończyła studia prowadzone zgodnie z przepisami obowiązującymi przed dniem 3 sierpnia 2019 r. w zakresie pedagogiki specjalnej i posiada przygotowanie pedagogicznej. Zatem od nauczycieli dodatkowo zatrudnionych w celu współorganizowania kształcenia uczniów niepełnosprawnych, w przeciwieństwie do nauczycieli prowadzących zajęcia rewalidacyjne, o których mowa w § 33 ust. 1 rozporządzenia, nie wymaga się posiadania kwalifikacji w zakresie odpowiednim do niepełnosprawności uczniów. W tym przypadku nauczycielka przed dniem 3 sierpnia 2019 r. ukończyła studia na kierunku pedagogika w specjalności edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna. Zgodnie ze stanowiskiem Ministerstwa Edukacji Narodowej pojęcie pedagogiki specjalnej jest pojęciem pojemnym i należy je łączyć z następującymi kierunkami studiów/specjalizacjami: rewalidacja, resocjalizacja, surdopedagogika, tyflopedagogika, oligofrenopedagogika, edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną, pedagogika resocjalizacyjna, pedagogika zdolnych i uzdolnionych, logopedia, pedagogika korekcyjna, a także terapia i diagnoza pedagogiczna, jeżeli w trakcie studiów prowadzone były zajęcia z pedagogiki specjalnej. Mając zatem powyższe na uwadze należy uznać, że nauczycielka obecnie nie posiada jeszcze kwalifikacji do zajmowania stanowiska nauczyciela dodatkowo zatrudnionego w celu współorganizowania kształcenia uczniów niepełnosprawnych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Zgodnie z art. 222.1 Ustawy Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe podjęcie zatrudnienia w innej szkole przez nauczyciela zatrudnionego w pełnym wymiarze zajęć wymaga uzyskania zgody dyrektora szkoły wskazanej jako podstawowe miejsce zatrudnienia. Przepisu tego zgodnie z art. 222 ust.3 nie stosuje się do nauczycieli przedmiotów teoretycznych w szkołach prowadzących kształcenie zawodowe. Przedmioty zawodowe w szkole obejmują przedmioty teoretyczne i praktyczne - czy art. 222 dotyczy tylko teoretycznych, czy również praktycznych realizowanych w szkole?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy zmiany w prawie oświatowym w jakiś sposób określają wysokość- ilośc godzin nadliczbowych przyznawanych nauczycielowi?
- Mam pytanie dotyczące opieki nad dzieckiem zdrowym. Co w przypadku nauczyciela zatrudnionego w niepełnym wymiarze czasy pracy i nauczyciela dla którego nie jesteśmy głównym miejscem pracy?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel zatrudniony w szkole w pełnym etacie może mieć w tygodniu jeden dzien wolny?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Od września gimnazjum, w którym mam umowę o pracę, zostaje włączone do szkoły podstawowej. Od roku z tego gimnazjum jestem oddelegowana na stanowisko dyrektora w innej szkole podstawowej, gdyż tam wygrałam konkurs. Co dalej z moją umową o pracę w gimnazjum?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe