Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dzień dobry Proszę o pomoc w zakresie poniższych pytań: 1. Czy w arkuszu ocen w miejscu "nazwa szkoły" wpisujemy nazwę szkoły i informację, że wchodzi w skład zespołu np. „Branżowa Szkoła I stopnia nr 3 w Zespole Szkół Technicznych w Płocku” czy wystarczy wspiąć nazwę szkoły i adres cyt.: „Branżowa Szkoła I stopnia nr 3, al. Jana Kilińskiego 4, 09-402 Płock” czy powinna być wpisana sama nazwa szkoły cyt.: „Branżowa Szkoła I stopnia nr 3” 2. Czy na Świadectwie promocyjnym/końcowym wpisujemy nazwę szkoły i informację, że wchodzi w skład zespołu np. „Branżowa Szkoła I stopnia nr 3 w Zespole Szkół Technicznych w Płocku”. Dodam, że szkoła nie ma nadanego imienia. Pozdrawiam
Arkusz ocen ucznia i świadectwo branżowej szkoły I stopnia wypełnia się zgodnie z zapisami § 19, § 23, § 25, § 32 rozporządzeniu MEiN z 7 czerwca 2023 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz. U. z 2023 r. poz. 1120 ze zm.) oraz, w przypadku arkusza ocen wzorem (przy wypełnianiu pismem ręcznym) nr 40 o symbolu MEiN-I/40/2 lub wzorem (przy wypełnianiu w postaci elektronicznej) nr 51 o symbolu MEiN-I/51/2, a w przypadku świadectwa ucznia branżowej szkoły I stopni:
1) promocyjnego - wzorem nr 23 o symbolu MEiN-I/23/2 lub (świadectwo z wyróżnieniem) wzorem nr 24 o symbolu MEiN-I/24-w/2,
2) ukończenia szkoły - wzorem nr 25 o symbolu MEiN-I/25/2 lub (świadectwo z wyróżnieniem) wzorem nr 26 o symbolu MEiN-I/26-w/2.
Zarówno w arkuszu ocen jak i na świadectwie nazwę szkoły wpisuje się w pełnym brzmieniu zgodnie z nazwą ustaloną w statucie szkoły, z tym że w nazwie szkoły wchodzącej w skład zespołu szkół można pominąć nazwę zespołu. Powyższe należy sprawdzić z zapisami statutu szkoły.
Należy także pamiętać, że świadectwo szkolne promocyjne i świadectwo ukończenia szkoły wydawane przez szkołę opatruje się odciskiem pieczęci urzędowej szkoły.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w szkole niepublicznej możemy zajęcia z WDŻ realizować tylko np. w 5 i 8 klasie, jeśli godzinowo będzie się zgadzać? Czyli np. przez cały rok i wciągu 1 roku realizować 2 lata? W związku z napiętą siatką godzin?
Proszę o odpowiedź. Dziękuję serdecznie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dziękuję za odpowiedź, ale proszę odpowiedzieć wprost na zadane poniżej pytania (tak, nie), bo dla mnie wyjaśnienia są co najmniej dwuznaczne.
1. Czy ocena z koszykówki w klasie sportowej wlicza się do średniej ocen?; 2. Czy ocena z innowacji programowej z szachów wlicza się do średniej ocen? Jedno i drugie ma oparcie w zestawie programów i wprowadzenie zostało po pozytywnym zaopiniowaniu przez radę pedagogiczną i radę rodziców.
Ocenianiu podlegają: 1) osiągnięcia edukacyjne ucznia; 2) zachowanie ucznia. Ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia polega na rozpoznawaniu przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności w stosunku do: 1) wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego oraz wymagań edukacyjnych wynikających z realizowanych w szkole programów nauczania; 2) wymagań edukacyjnych wynikających z realizowanych w szkole programów nauczania – w przypadku dodatkowych zajęć edukacyjnych. Ilekroć w rozdziale o ocenianiu jest mowa o zajęciach edukacyjnych bez bliższego określenia, należy przez to rozumieć obowiązkowe i dodatkowe zajęcia edukacyjne, o których mowa w art. 64 ust. 1 pkt 1 i 2, zajęcia religii lub etyki, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 12 ust. 2. Podstawowymi formami działalności dydaktyczno-wychowawczej szkoły są: 1) obowiązkowe zajęcia edukacyjne, do których zalicza się zajęcia edukacyjne z zakresu kształcenia ogólnego, 2) dodatkowe zajęcia edukacyjne, do których zalicza się: a) zajęcia z języka obcego nowożytnego innego niż język obcy nowożytny nauczany w ramach obowiązkowych zajęć edukacyjnych, b) zajęcia, dla których nie została ustalona podstawa programowa, lecz program nauczania tych zajęć został włączony do szkolnego zestawu programów nauczania. Ocenianie osiągnięć edukacyjnych i zachowania ucznia odbywa się w ramach oceniania wewnątrzszkolnego, które ma na celu m. in.: a) ustalanie ocen bieżących i śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych, a także śródrocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania, b) ustalanie rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych. Począwszy od klasy IV szkoły podstawowej oceny bieżące i śródroczne oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych a także śródroczna ocena klasyfikacyjna zachowania są ustalane w sposób określony w statucie szkoły. Szkolenie sportowe w oddziałach sportowych, szkołach sportowych oraz szkołach mistrzostwa sportowego jest prowadzone w ramach zajęć sportowych według programów szkolenia sportowego opracowanych dla poszczególnych sportów. Oddziały sportowe, szkoły sportowe oraz szkoły mistrzostwa sportowego realizują programy szkolenia sportowego równolegle z programem nauczania uwzględniającym podstawę programową kształcenia ogólnego określoną w przepisach w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół. Uczniowi, który uczęszczał na dodatkowe zajęcia edukacyjne, religię lub etykę, do średniej ocen wlicza się także roczne oceny klasyfikacyjne uzyskane z tych zajęć. Uczniowi, który uczęszczał na dodatkowe zajęcia edukacyjne, religię lub etykę, do średniej ocen wlicza się także końcowe oceny klasyfikacyjne uzyskane z tych zajęć.
Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 44a, 44b, 44f, art. 44i, 64; 2. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 10.06.2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych, w szczególności § 12, § 13, § 20, § 21; 3. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 15 października 2012 r.w sprawie warunków tworzenia, organizacji oraz działania oddziałów sportowych, szkół sportowych oraz szkół mistrzostwa sportowego, w szczególności § 4.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od września 2011r w mojej szkole będę miała dwa oddziały klasy piątej( razem 29 uczniów). Czy mogę połączyć te oddziały na zajęciach wychowania do życia w rodzinie? Wówczas nauczyciel nie będzie miał dwóch godzin, tylko jedną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy niepubliczna szkoła podstawowa i niepubliczne przedszkole powinny prowadzić księgę ewidencji? Czy jeśli jest to ten sam organ prowadzący to księga jest wspólna?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy ukończenie kursu kwalifikacyjnego z terapii pedagogicznej uprawnia do prowadzenia zajęć z rewalidacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe