Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dzień dobry, rada pedagogiczna mojej szkoły podjęła uchwałę o wydłużeniu etapu edukacyjnego uczennicy klasy III z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Proszę o wyjaśnienie, co znaczy zwiększyć proporcjonalnie wymiar godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych, ile to jest godzin.
Na podstawie § 5 rozporządzenia MEN z 3 kwietnia 2019 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz. U. z 2024 r. poz. 80) dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność (w tym przypadku intelektualną w stopniu umiarkowanym) można przedłużyć okres nauki w szkole podstawowej o jeden rok - na I etapie edukacyjnym.
Decyzję o przedłużeniu okresu nauki uczniowi posiadającemu orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność podejmuje rada pedagogiczna.
Dla uczniów o przedłużonym okresie nauki nie zostały przewidziane inne ramowe plany nauczania. Uczniów o przedłużonym okresie nauki obowiązują te same ramowe plany nauczania, które są realizowane w danym typie szkoły.
Zatem wymieniony uczeń z wydłużonym okresem nauczania realizuje plan nauczania dla klasy I-III szkoły podstawowej w klasie III jest to 20 godzin), chyba że dyrektor szkoły zarządzi inaczej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy przewodniczący zespołu interdyscyplinarnego może polecić ustnie pedagogowi szkoły dostarczenie do GOPS informacji na temat sytuacji rodzinnej, wychowawczej danego dziecka? Jak powinna być droga urzędowa takiej informacji? Czy nie powinno być wystosowane pismo do dyrektora danej szkoły o udzielenie takiej informacji? Jak to się ma do ochrony danych osobowych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry,proszę mi pomóc w sprawie wydania zaległego świadectwa.Gdzie mogę znależś podstawę prawną o niemożności wydania świadectwa ukończenia szkoły zawodowej dla młodocianych pracowników w 1980roku. Absolwentka przyniosła po 30. latach protokół egzaminu czeladniczego w zawodzie fryzjer (egzamin zdany w 2012 roku i chce świadectwo ukończenia szkoły w zawodzie fryzjer.Proszę o odpowiedź, sprawa pilna.Dziękuję.
Henryka Sępek- dyrektor ZSZ w Nysie
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o wzór statutu publicznej szkoły ośmioklasowej rozpoczynającej działalność od 1 września 2017r
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile uczniów musi być w klasie, aby mogła funkcjonować specjalna szkoła przysposabiająca do pracy, dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym? Jaki przepis to reguluje?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczennica otrzymała orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego w 7 klasie. Czy na tej podstawie może być zwolniona z drugiego języka obcego? Czy zamiast tego może mieć w tym czasie zajęcia rewalidacyjne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe