Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dzień dobry. W związku z zapowiedziom organu prowadzącego o "totalnych" łączeniach klas mam pytanie: "Czy jest dopuszczalne łączenie 3 klas IV, V, VI (chłopcy i dziewczęta) na lekcjach wychowania fizycznego? Razem uczniów jest 25. W tych trzech klasach są uczniowie z 4 roczników. (2005, 2006, 2007, 2008)." Czy w takim wypadku są zachowane normy bezpieczeństwa?
Przepisy prawa oświatowego regulują te kwestie w sposób następujący. Na obowiązkowych zajęciach wychowania fizycznego zajęcia mogą być prowadzone w grupie oddziałowej, międzyoddziałowej lub międzyklasowej, a w przypadku zespołu szkół – także w grupie międzyszkolnej, liczącej nie więcej niż 26 uczniów, z tym że jeżeli w skład grupy oddziałowej, międzyoddziałowej, międzyklasowej lub międzyszkolnej wchodzą uczniowie niepełnosprawni uczęszczający do oddziałów integracyjnych lub uczniowie oddziałów specjalnych, liczbauczniów w grupie nie może być większa niż liczba uczniów odpowiednio w oddziale integracyjnym lub specjalnym określona w przepisach w sprawie ramowych statutów szkół publicznych.Jeżeli w szkole podstawowej jest organizowane nauczanie w klasach łączonych, zgodnie z przepisami w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół, na realizację obowiązkowych zajęć edukacyjnych w tych klasach przeznacza się w szkolnym planie nauczania taką liczbę godzin, aby była zapewniona realizacja przyjętych programów nauczania.Z wyżej cytowanych zapisów nie wynika jednoznaczna odpowiedź na pytanie i wątpliwości dotyczące ani zapewnienia bezpieczeństwa ani realizacji podstaw programowych. W związku z tym , mając na uwadze dobro uczniów, proponuję przedstawić pisemne uzasadnienie obaw organowi prowadzącemu, ale także zwrócić się z podobnym pismem do tych podmiotów, które będą opiniować arkusz organizacyjny (np. związki zawodowe).
Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (ze zm.), w szczególności § 4, § 7.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o informację czy ze względów prawno-oświatowych ma znaczenie czy zespół placówek tj. przedszkole, szkoła podstawowa i gimnazjum będą się nazywać Niepubliczny Zespół Placówek Edukacyjnych, czy też Niepubliczny Zespół Placówek Oświatowych w pierwszym przypadku najczęściej spotykam placówki integracyjne specjalne, ale nie tylko czy to zatem ma znaczenie, bo rozumiem, że do kuratorium zgłaszamy szkołę podstawową jako podmiot i gimnazjum bo przedszkole tylko do urzędu gminy a jaka nazwa wspólna będzie dla tych wszystkich placówek to tylko kwestia dyrektora?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi zatrudnionemu na cały etat, w tym realizującemu 8 godzin wychowania fizycznego przysługuje odzież sportowa?
- Pytanie dotyczy decyzji dyrektora w zespole szkolno-przedszkolnym. Jakie są rodzaje decyzji? U mnie są decyzje dotyczące dochodów (w przedszkolu), są decyzje dotyczące nauczania oraz decyzje finansowe (np przesunięcia w planie budżetowym) itp. Czy jako dyrektor zakładam jeden rejestr decyzji i nadaje im numery kolejno, czy muszą być podzielone na w/w grupy i każda ma swoją numerację. Czy zakładam jeden rejestr na dany rok i numeracja idzie kolejno według terminów ich wydania, czy zakładam kilka rejestrów i co z numeracją?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w publicznym Ośrodku Rewalidacyjno - Wychowawczym mogę organizować zajęcia z podstawy programowej i ramowych planów nauczania dla szkoły Przysposabiającej do Pracy wychowankom z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym ze sprzężeniami, którzy ukończyli szkołę podstawową? Czy JST musi oddzielnie taką szkolę założyć przy ośrodku lub zaspole szkoł?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dopuszczenie do użytku w szkole programu nauczania do nauki zawodu. Na pisemny wniosek nauczycieli ,,zawodowców,, dyrektor Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących dopuścił (od roku 2012/2013 ) do użytku program nauczania do nauki w zawodzie technik budownictwa. Jest to program opracowany przez KOWEZIU. Wniosek zawierał uzasadnienie wyboru wraz z pozytywną opinię wnioskodawców. Dyrektor dopuścił do użytku ten program podobnie jak kolejne programy bo uczymy w 7 zawodach i od 2012 roku korzystamy z programów opracowanych przez KOWEZIU lub WKiŁ. Programy te znajdują się w szkolnym zestawie programów nauczania. Czy raz dopuszczony do użytku program należy traktować jako obowiązujący kolejne roczniki rozpoczynające kształcenie w tym zawodzie, jeśli nie ma wniosku o zmianę programu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe