Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Ile winna liczyć grupa na zajęcia z korekcji wad postawy tzw. gimnastyka korekcyjna (zajęcia zaliczane są do zajęć specjalistycznych zgodnie z rozporządzeniem z 9.08 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach … ) czyli zgodnie z zapisem do 5 osób?
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne organizuje się dla uczniów z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi, w tym specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Liczba uczestników zajęć nie może przekraczać 5 osób - § 8 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, Dz.U. z 2017 r., poz. 1591. Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne są innymi zajęciami niż gimnastyka korekcyjna, która jest zaliczana do innych zajęć specjalistycznych o charakterze terapeutycznym, wymienionych obok zajęć korekcyjno – kompensacyjnych w § 6 ust. 2 pkt 5 ww. rozporządzenia, ponieważ gimnastyka jest organizowana dla uczniów z wadami postawy, a nie z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi. Ww. rozporządzenie nie określa liczby uczestników „innych zajęć specjalistycznych”, a w związku z tym o liczbie uczniów na zajęciach gimnastyki korekcyjnej decyduje statut szkoły, dyrektor lub nauczyciel w uzgodnieniu z dyrektorem, po dokonaniu analizy potrzeb uczniów i możliwości szkoły w zakresie organizacji takich zajęć, w tym zapewnienia warunków bhp – art. 98 ust. 1 pkt 5 – 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm. Liczebność grup może być większa niż 5 osób.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dziecko z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego (afazja mieszana) uczęszcza do przedszkola niepublicznego. Kto może odroczyć dziecku obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego? Jakie są niezbędne dokumenty?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podstawę prawną opiniowania arkusza organizacyjnego przez radę pedagogiczną. Niektóre publikacje są zdania, że tylko związki zawodowe opiniują arkusz.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Moja placówka ma przystąpić do programu "Szkoła promująca zdrowie" – na jakiej podstawie prawnej jestem zobowiązany do podjęcia uchwały w tym zakresie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W październiku na mocy zarządzenia dyrektora szkoły został powołany zespół z nauczycieli, pracowników, rodziców do nadania imienia liceum ogólnokształcącemu, które wchodzi w skład zespołu szkół oraz zostały przygotowane procedury nadania imienia szkole. Powołani nauczyciele podpisali znajomość procedur i przyjęli do wiedzy, jakie mają zadania. Planowany termin ogłoszenia procedur to listopad 2023 r. W planie nadanie imienia zaplanowane zostało na październik 2024 r. (czyli jest rok przygotowywania się). Organ prowadzący naciska, aby przyśpieszyć i nadania imienia odbyło się w kwietniu 2024 r. (co wiązałoby się ze zmianą procedury). Proszę o wsparcie i rozwianie wątpliwości na pytania:
1. Czy mogę zmienić procedury i je ponownie przedstawić?
2. Jak wydać świadectwo absolwentom liceum, w kwietniu z imieniem szkoły czy bez imienia, czyli tylko II Liceum Ogólnokształcące?
3. Kiedy mam informować OKE o nowym imieniu szkoły (7 luty to ostateczny termin przesłania informacji o liczbie uczniów i nazw przedmiotów wybranych na egzamin maturalny)?
Dodam, że nauczyciele w większości są przeciwko nadawaniu imienia szkole (mamy w zespole branżową szkołę I stopnia, branżową szkołę II stopnia, liceum ogólnokształcące oraz technikum.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź - Czy nauczycielowi można przydzielić godziny w następujący sposób: 22 w oddziale przedszkolnym (zerówce) i 10 godzin zajęć rewalidacyjnych. Razem 33 godziny, a Karta Nauczyciela przewiduje najwięcej 27 godzin?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe