Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Interesuje mnie kwestia arkusza ocen. Sytuacja wygląda tak, że w związku z reformą uczniowie klas 6 zostali przeniesieni ze swojej szkoły do klasy 7 do mojej szkoły. Wraz z uczniami otrzymałem odpisy arkuszy ocen tych uczniów. Wobec tego powinienem z przepisami założyć arkusze ocen w mojej szkole i prowadzić je od klasy 7 począwszy, a następnie dołączyć je do posiadanych odpisów. Zgadza się? Proszę powiedzieć, według jakiego wzoru powinienem założyć arkusze, gdy prowadzę je w wersji elektronicznej, a potem tylko drukuję.
W przypadku przejścia w roku szkolnym 2017/2018 ucznia szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży do innej szkoły arkusz ocen zakłada się na druku według wzoru odpowiednio:1) nr 53a lub 63b określonego w załączniku nr 7 do rozporządzenia – w przypadku ucznia klasy II, III, V i VI szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży;2) nr 36 lub 45 określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia – w przypadku ucznia klasy I i IV szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży;3) nr 53b lub 63m określonego w załączniku nr 7 do rozporządzenia – w przypadku ucznia klasy VII szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży.Z zapisów wyżej cytowanych wynika, że uczniowi, który w ub. roku szkolnym przeszedł do innej szkoły należy założyć arkusz wg wzoru 53a lub 63b.Natomiast w latach szkolnych 2017/2018–2019/2020 arkusze ocen na druku według wzoru odpowiednio nr 53b lub 63m określonego w załączniku nr 7 do rozporządzenia dołącza się do dotychczas prowadzonego arkusza ocen uczniów klas VII szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży i prowadzi w następnym roku szkolnym również w klasie VIII szkoły podstawowej.W latach szkolnych 2017/2018–2019/2020 arkusze ocen na druku według wzoru odpowiednio nr 53b (wypełniane pismem ręcznym, symbol: MEN-I/53/2) lub 63m (wypełniane elektronicznie, symbol: MEN-I/63m/2)określonego w załączniku nr 7 do rozporządzenia, dołącza się do dotychczas prowadzonego arkusza ocen uczniów klas VII szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży i prowadzi w następnym roku szkolnym również w klasie VIII szkoły podstawowej. Podstawa prawna:ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 26 kwietnia 2018 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, w szczególności § 53.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak wypełnić świadectwo szkolne ucznia, który spełnia obowiązek szkolny poza szkołą?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób prostować oczywiste pomyłki w dokumentach przebiegu nauczania? Czy należy to robić czerwonym kolorem?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń zsz, który porzucił pracę jako pracownik młodociany i otrzymał świadectwo pracy powinien zostać skreślony z listy uczniów szkoły.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu prawnego: nauczyciel zatrudniony w szkole podstawowej uzupełniał etat w gimnazjum. Od 1 września 2010 r. nauczyciel ten otrzymał ograniczenie etatu z uwagi na zmniejszenie liczby godzin w gimnazjum. Od 1 września 2012 r. dyrektor Gimnazjum nie chce, aby ten nauczyciel uzupełniał u niej ograniczony etat (daje mu tylko 5 godzin), chce zawrzeć odrębną umowę. U mnie w szkole podstawowej temu nauczycielowi pozostaje 10 godzin. Czy powinnam rozwiązać z tym nauczycielem stosunek pracy z trzymiesięcznym wypowiedzeniem i zawrzeć nową umowę, czy zawrzeć porozumienie zmieniające?
Nadmieniam, że ww nauczyciel jest zatrudniony na podstawie mianowania.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kilka lat temu zostałam wpisana na liste ekspertow od spraw awansu zawodowego,nie otrzymałam powiadomienia,że zostałam skreślona z listy.Jadnocześnie rozporządzenie zaleca uaktualnianie danych.Gdzie znajdę taką listę?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe